رئیس سازمان بسیج فرهنگیان:

مجاهدت معلمان در دوران کرونا در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی نظیر است

تهران (پانا) - نشست خبری سازمان بسیج فرهنگیان کشور با حضور سردار عباس مطهری، رئیس سازمان، امروز دوشنبه 26 آبان‌ماه 99 به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۲۴۱
لینک کوتاه کپی شد
مجاهدت معلمان در دوران کرونا در تاریخ آموزش و پرورش کشور بی نظیر است

عباس مطهری با عرض تبریک هفته بسیج به امام راحل، رهبر انقلاب، شهیدان بسیجی و فرهنگیان بسیجی در سراسر کشور اظهار کرد: به عنوان خادم معلمان بسیجی از همه معلمان که در این بحران کرونا با همه توان خود مجاهدت می‌کنند تشکر کنم. واقعیت امر این است که امروز معلم دو یا سه برابر آموزش معمول مدرسه وقت می‌گذارد تا وظایف خود را انجام دهد.

مطهری افزود: ماموریت بسیج فرهنگیان کمک به کارآمدی آموزش و پرورش بر اساس اسناد بالادستی است. حضرت آقا فرمودند بسیج کلید حل مسائل اساسی نظام است و منطق بسیج منطق تبدیل تهدید به فرصت است. بر همین اساس طی بررسی‌هایی که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که در وضعیت فعلی غفلت و خلاء بر جامعه حاکم شده است.

وی ادامه داد: معلمان در دوره کرونا به دلیل ماندن در خانه و کارکردن با گوشی دچار مشکلاتی می‌شوند. معلمی که از صبح تا پاسی از شب درگیر وظایف است فرصتی برای رسیدن به زندگی خود پیدا نمی‌کند و این معلم مورد غفلت قرار می‌گیرد و ما وظیفه داریم به این معلم توجه کنیم.

پویش «لبخند رضایت» برای تشکر از معلمان و رفع خلاهای پرورشی شکل گرفته است

رئیس بسیج فرهنگیان گفت: خلا موجود هم خلا پرورش است. ما با آسیب جدی در مقوله پرورش مواجه هستیم. دانش آموز با دسترسی آزاد به فضای مجازی دچار آسیب می‌شود و ما باید قدمی برداریم. الان وقت این است که از این تهدید استفاده کنیم و آن را به فرصت تبدیل کنیم.

وی با اشاره به راه‌اندازی پویشی به نام «لبخند رضایت» به اهتمام بسیج فرهنگیان اظهار کرد: پویش لبخند رضایت به همین هدف شکل گرفت. یعنی هم برای تشکر و توجه به معلمان و هم برای رفع خلاهای پرورشی این پویش شکل گرفته است.

مطهری افزود: در بحران کرونا آسیب‌های جسمی و روانی به دانش آموزان بیشتر شده، آسیب روانی مادران به دلیل مدیریت این شرایط بیشتر شده، بعضی معلمان مورد آسیب‌هایی در فضای مجازی قرار گرفتند و همه اینها ما را به اقدام در دو بخش خلاء و غفلت تشویق کرده است.

پویش لبخند رضایت بخش تخصصی کمک مومنانه در حوزه آموزش و پرورش است

وی توضیح داد: ما در این پویش در دو محور عمل می کنیم. یکی تقدیر و تکریم از معلمان کشور است و دیگری نهضت همگانی برای ارتقای پرورش در دوره کروناست.

مطهری تاکید کرد: پویش لبخند رضایت چیزی غیر از کمک مومنانه نیست بلکه بخش تخصصی آن در حوزه آموزش و پرورش است.

وی از رسانه های سراسر کشور خواهش کرد زحمات معلمان در این دوران را ببینند و پوشش دهند. رسانه‌های عزیز ما باید پشتیبان معلمان ما در این جهاد آموزشی شوند. در بخش پرورشی توصیه کرد همگان به کمک پویش لبخند رضایت بیایند.

رئیس بسیج فرهنگیان از نخبگان و مسئولان خواست از حرکت ارزشمند تقدیر و تشکر از معلمان جا نمانند و به هر شیوه که می‌توانند به این امر مهم اهتمام ورزند و از هر ظرفیت بومی محلی یا ملی در این راه استفاده کنند.

بدون عزم ملی نمی‌توان این دستگاه عظیم را چرخاند

وی از معلمانی که طی ایام کرونا در حال مجاهدت از دنیا رفتند یاد کرد و گفت: من شاهدم که مدیران همه اجزای آموزش و پرورش هرچه داشتند تلاش کردند تا با این بلیه مقابله شود و چرخ آموزش کشور بچرخد، اما بدون عزم ملی نمی‌توان این دستگاه عظیم را چرخاند. لذا از همه عزیزان می‌خواهم به کمک آموزش و پرورش بیایند تا این مسئولیت را به انجام برسانیم.

مطهری درباره اجرای پویش لبخند رضایت در کشور گفت: شخصیت‌های مختلفی از سراسر کشور به ما پیوستند و این فعالیت تا پایان سال تحصیلی ادامه خواهد یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار