پافشاری مجدد مکرون بر مواضع اسلام ‌ستیزانه

تهران (پانا) - امانوئل مکرون رئیس‌جمهوری فرانسه بار دیگر بر مواضع اسلام‌ستیزانه خود پافشاری کرده و با انتقاد از عدم حمایت جامعه بین‌المللی از فرانسه در جریان حملات تروریستی اخیر در این کشور، مدعی شد فرانسه از حق خود درباره آزادی بیان نخواهد گذشت.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۹۴
لینک کوتاه کپی شد
پافشاری مجدد مکرون بر مواضع اسلام ‌ستیزانه

به گزارش العالم، خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه نوشت: امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز از عدم حمایت جامعه بین المللی از ترور ساموئل پتی، معلمی که به کاریکاتورهای موهن حضرت محمد (ص) اشاره کرده بود، ابراز تاسف کرد و مدعی شد فرانسه از حق خود درباره آزادی بیان، به این دلیل که ممکن است دیگران را شوکه کند، نخواهد گذشت.

وی در مصاحبه با نشریه «لا گراند کانتیننت» (Le Grand Continent) با اشاره به قتل ساموئل پتی در ۱۶ اکتبر/۲۵ مهر و سه نفر دیگر در نیس در ۲۹ اکتبر/۸ آبان گفت: رهبران سیاسی و مذهبی بخشی از جهان اسلام می گویند که آن ها [فرانسویان] فقط باید قانون خود را تغییر دهند؛ این مرا شوکه می کند. من به تمام فرهنگ ها، به تمدن ها احترام می گذارم، اما قصد ندارم قانون کشورم را تغییر دهم تنها به این دلیل که این قانون ممکن است آن ها را شوکه کند.

مکرون ضمن اشاره به فراخوان های متعدد برگزاری تظاهرات علیه فرانسه در چندین کشور مسلمان و اظهارات قبلی خود در دفاع از حق کاریکاتور در هنگام ادای احترام به ساموئل پتی، گفت: نفرت پراکنی بر اساس ارزش های فرانسه ممنوع بوده و شأن و منزلت انسان بر همه چیز غلبه دارد.

به گزارش نشریه فرانسوی لوموند؛ رئیس جمهوری فرانسه در ادامه با انتقاد از رسانه های آمریکایی نظیر نیویورک تایمز در مورد نحوه پوشش خبری در ماجرای حملات اخیر بیان کرد: پنج سال قبل که فرانسه مورد حمله قرار گرفت، تمام ملت های جهان از ما حمایت کردند.

وی همچنین با اشاره به انقلاب فرانسه و تاثیرات تاریخی عصر روشنگری بر سایر کشورها، بسیاری از روزنامه های منتقد فرانسه را برخاسته از کشورهایی توصیف کرد که از ارزش های فرانسه الهام گرفته اند و با انتقاد از مقصر جلوه دادن فرانسه و نژادپرست خواندن، تاکید کرد که این ارزش های بنیادین است که دچار فراموشی شده است.

مکرون پس از حمایت از تداوم انتشار تصاویر موهن علیه پیامبر اکرم (ص)، تاکید بر مواضع اسلام استیزانه خود و اصرار بر سوء برداشت‌های ناصواب از قواعد حقوق بین الملل همچون «آزادی بیان»، که با اعتراض های گسترده مسلمانان جهان در کشورهای مختلف و پاسخ تند مقامات آن‌ها مواجه شده؛ پیشتر از مواضع خود اندکی عقب نشینی کرده و در جوابیه‌ای که در روزنامه بریتانیایی فاینانشیال تایمز منتشر شده؛ اعلام کرده بود که فرانسه علیه اسلام نمی‌جنگد.

سخنان مکرون در حالی است که پیش از آن، او در توییتی به بهانه ابراز همدردی با خانواده قربانیان حادثه تروریستی در پایتخت اتریش، با نسبت دادن تروریسم به اسلام، بار دیگر بر مواضع اسلام ستیزانه خود تأکید کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار