معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان:

زنجان جزو استانهای برتر کشور در پوشش تحصیلی ابتدایی است

زنجان (پانا) - معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت موفقیت اداره کل آموزش و پرورش استان در کسب پوشش تحصیلی حداکثری در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری با بیش از 99/56 درصد حائز اهمیت و در سطح کشور جزو استانهای برتر است.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۸۰
لینک کوتاه کپی شد
زنجان جزو استانهای برتر کشور در پوشش تحصیلی ابتدایی است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، صیاد سلامی معاون آموزش ابتدایی استان، اظهار کرد: دو برنامه مهم انسداد مبادی بیسوادی دوره ابتدایی شامل شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم ۶تا ۱۱ سال و شناسایی و جذب کودکان بازمانده از تحصیل۶ سال تمام ابتدایی، از فعالیتهای اساسی و قابل توجه معاونت آموزش ابتدایی در سطح استان است که امسال به لحاظ شرایط سخت کرونایی و زیست بوم جدید، پوشش تحصیلی دوره ابتدایی استان زنجان در سال تحصیلی جاری، بیش از 99/56 درصد است.

وی ادامه داد: تحقق این امر مهم مرهون تلاش های ارزنده روساء و کارشناسان حوزه معاونت آموزش ابتدایی استان، مدیران و مسئولین نواحی و مناطق، مدیران مدارس ابتدایی و معلمان سخت کوشش و فرهیخته سراسر استان است.

وی گفت: درصدد هستیم با بسیج همه منابع انسانی در سطح استان با بررسی و پیگیری تعیین وضعیت تعداد اندک کودکان بازمانده از تحصیل در سطح استان برای جذب آنان اقدام کنیم. هم چنین در تلاش هسیم تا از طریق کارگروه استانی و شهرستانی با مسولیت فرمانداران محترم و از طریق دریافت آدرس اولیاء، یا سایر اقوام کودکان از ثبت احوال استان، مسیر انسداد بیسوادی به طور کامل مسدود و هیچ کودکی در سطح استان از نعمت خواندن و نوشتن بی بهره نماند و متعهد خواهیم بود تا پایان آبان ماه این کودکان هم تعیین تکلیف و وضعیت اشتغال به تحصیل آنان مشخص شود.

سلامی در پایان خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۹۹_۹۸ 41/ 99درصد بوده که امسال نسبت به سال قبل نیز دارای رشد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار