معاون علوم پزشکی گیلان:

کرونا در یک دورهمی ۱۵ دقیقه ای همگان را آلوده می کند

رشت (پانا) - معاون علوم پزشکی گیلان، انتقال کروناویروس را در فضاهای مسقف بسیار ساده دانست و گفت این ویروس در دورهمی ها حتی اگر ماسک زده باشیم، در مدت زمان ۱۵ دقیقه منتقل می شود و همه را آلوده می کند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
کرونا در یک دورهمی ۱۵ دقیقه ای همگان را آلوده می کند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان، آبتین حیدرزاده از بستری شدن ۴۳۰ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۸۲ بیمار کرونایی جدید را بستری کردیم.

وی با بیان اینکه حال بیش از ۹۰ بیمار بستری وخیم است، افزود: همواره شهروندان را به استفاده از ماسک و شستن دست ها با آب و صابون و دوری از اجتماعات و دورهمی ها توصیه می کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: به غیر از اعضای یک خانواده که دائما در کنار هم هستند، تعدادی از افراد نباید در یک فضای مسقف در کنار هم قرار گیرند.

حیدرزاده، انتقال کروناویروس را در فضاهای مسقف بسیار ساده دانست و گفت: این ویروس در دورهمی ها حتی اگر ماسک زده باشیم، در مدت زمان ۱۵ دقیقه منتقل می شود و همه را آلوده می کند.

وی با تاکید بر لزوم خودداری از حضور در تجمعات خانوادگی و دوستانه، یادآور شد: همچنین توجه به پروتکل های بهداشتی و شناسایی به موقع مبتلایان به کووید۱۹ می تواند از گسترش بیماری در جامعه جلوگیری کند.

معاون علوم پزشکی گیلان، شناسایی زودهنگام افراد مبتلا به بیماری کرونا را بسیار مهم عنوان و اضافه کرد: ضرورت ایجاد می کند برای پیشگیری و کنترل بیماری، افراد مبتلا و در معرض تماس را سریع شناسایی کرده و ایزولاسیون صورت گیرد تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار