در گفت‌وگو با حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی

چرخ ورزش نباید از حرکت بایستد

تهران (پانا) - با موج جدید شیوع ویروس کرونا، ابتلای ورزشکاران هم شدت گرفته است. در روزهای اخیر شاهد انتشار خبرهای مختلفی از ابتلای ورزشکاران ایرانی و کشورهای دیگر بوده‌ایم.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد
چرخ ورزش نباید از حرکت بایستد

به‌گزارش ایران، در واقع اوضاع اصلاً خوب نیست و حالا زمزمه‌هایی در خصوص تعطیلی مسابقات مختلف ورزشی هم به گوش می‌رسد. کشتی یکی از ورزش‌هایی است که با این ویروس دست و پنجه نرم می‌کند. درحالی که مسابقات انتخابی تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی برگزار شد، اما اتحادیه جهانی در تصمیمی ناگهانی برگزاری مسابقات جهانی را لغو کرد. در این میان محمد بنا، سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی و تعدادی از کشتی گیران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. حمید سوریان، نایب رئیس فدراسیون کشتی و نابغه کشتی فرنگی جهان هم جزو افرادی بود که به این ویروس مبتلا شد و حالا خوشبختانه حالش خوب است و به محل کارش در فدراسیون کشتی بازگشته است.

در این شرایط سؤال این است که آیا کشتی با بحران کرونا مواجه است؟ حمید سوریان در این خصوص به خبرنگار«ایران» گفت:«کرونا تنها مختص کشتی و حتی ورزش نیست. جامعه ورزش به‌عنوان عضو کوچکی از جامعه ما با این ویروس مواجه شده است. همه چیز دست خودمان است و می‌توانیم با رعایت موارد بهداشتی زنجیره انتقال کرونا را قطع کنیم.»

او با اشاره به خبرهایی که از دیگر رشته‌های ورزشی منتشر شده، صحبت‌هایش را ادامه داد:«خیلی از رشته‌های ورزشی با این ویروس مواجه و ورزشکاران‌شان به کرونا مبتلا شده‌اند. شمشیربازی جزو رشته‌هایی است که چند ورزشکار آن به این ویروس مبتلا شده‌اند و علاوه‌بر این والیبال هم جزو رشته‌هایی است که ورزشکاران‌شان کرونا گرفته‌اند. حتی رشته بسکتبال هم‌چنین وضعیتی دارد و گفته می‌شود 60 نفر از اعضای این رشته به این ویروس مبتلا شده‌اند و این شرایط اصلاً خوب نیست. کرونا ورزشکار و پیر و جوان نمی‌شناسد و به تمامی مردم منتقل می‌شود.»

نایب رئیس فدراسیون کشتی که به کرونا مبتلا شد و آن را شکست داد، از تجربه خود در مواجهه با این شرایط می‌گوید: «حقیقتاً کرونا بیماری وحشتناکی است و توصیه می‌کنم مردم آن را جدی بگیرند. متأسفانه پس از ابتلا به کرونا ریه‌ام هم درگیر شد و چند روز در بیمارستان بستری بودم اما خوشبختانه همه چیز ختم بخیر شد. خدا را شکر که بهبودی کامل حاصل شد و در حال حاضر هم شرایطم خوب است و در فدراسیون کشتی حضور دارم.» سوریان در پاسخ به این سؤال که آیا بعد از ابتلا به این ویروس نترسیدید؟ گفت:«باید واقع بینانه نسبت به ویروس کرونا و خطرات ابتلا به آن نگاه کنیم. تا زمانی که درگیر این بیماری نشدیم نمی‌توانیم درک درستی از آن داشته باشیم.»

نایب رئیس فدراسیون کشتی در خصوص احتمال تعطیلی ورزش که حالا قوت گرفته است، بیان داشت: «این تصمیمی است که باید ستاد ملی مقابله با کرونا در ورزش بگیرد اما نظر من این است که چرخ ورزش نباید از حرکت بایستد و می‌توان به نوعی با رعایت تمامی موارد بهداشتی مسابقات ورزشی را برگزار کرد تا خدایی نکرده ورزشکاران ما به این ویروس مبتلا نشوند. اوضاع کرونا در کشورمان خوب نیست و حتی گفته می‌شود که در هفته آینده تعداد مبتلایان به این ویروس دوبرابر خواهد شد.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «امیدوارم زنجیره انتقال این بیماری سخت هرچه زودتر قطع شود، البته این موضوع به رعایت مردم عزیز کشورمان بستگی دارد و باید تا جایی که امکان دارد مردم‌مان از سفر اجتناب کنند و کارهای غیر ضروری خود را به تأخیر بیندازند.»

آزمایش کرونای محمد بنا چند روز پس از تعطیلی اردوهای تیم‌های ملی مثبت شد و هم اکنون این مربی پرافتخار کشتی ایران و جهان در بیمارستان بستری است. حمید سوریان در پایان صحبت‌هایش گفت: «در حال حاضر تنها آقای بنا در بیمارستان بستری هستند و سایر بچه‌ها حال‌شان خوب است. البته دائماً با بنا در تماس هستیم و امیدواریم که هر چه زودتر حالش خوب شود و به خانه بازگردد.»

زورآزمایی کشتی ایران با کرونا
پس از ابتلای محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی، غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، مهدی تقوی و عباس حاج کناری مربیان تیم ملی کشتی آزاد، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی، محمدرضا گرایی ملی پوش کشتی فرنگی، این‌بار تست کرونای محسن کاوه مدیر تیم‌های ملی کشتی آزاد نیز مثبت اعلام شد. کاوه پس از ابتلا به کرونا در منزل قرنطینه شده و از وضعیت خوبی برخوردار است. همچنین دیروز اتحادیه جهانی کشتی تاریخ برگزاری رقابت‌های قهرمانی آسیا در سه رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان را در سال ۲۰۲۱ اعلام کرد. بر اساس تقویم اتحادیه جهانی کشتی، رقابت‌های کشتی بزرگسالان قهرمانی آسیا روزهای ۲۸ بهمن تا ۳ اسفندماه سال جاری به میزبانی شهر آلماتی قزاقستان برگزار می‌شود.‌ رقابت‌های کشتی نوجوانان قهرمانی آسیا روزهای ۳ تا ۶ تیرماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی دهلی‌نو و رقابت‌های کشتی جوانان قهرمانی آسیا روزهای ۱۵ تا ۲۰ تیرماه سال ۱۴۰۰ به میزبانی بانکوک برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار