معاون هماهنگی توزیع توانیر خبر داد:‌

گزارش خرابی شبکه برق را با اپلیکیشن «برق من» اطلاع دهید 

تهران ( پانا) - معاون هماهنگی توزیع شرکت مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق( توانیر ) می‌گوید هموطنان می‌توانند مشکلات و خرابی شبکه‌های توزیع را از طریق "اپلکیشین برق من" یا شماره ۱۲۱ اعلام کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۱۰۸
لینک کوتاه کپی شد
گزارش خرابی شبکه برق را  با اپلیکیشن «برق من» اطلاع دهید 

به‌گزارش وزارت نیرو، «غلامعلی رخشانی مهر» افزود: همکاران مواردی را که نیاز به رسیدگی فوری داشته باشد، بلافاصله انجام خواهند داد.

وی ادامه داد: طول و گستره شبکه‌های توزیع برق بسیار زیاد است و با وجود بازرسی‌های مداوم، ممکن است برخی موارد و اشکال ها در شبکه نیز در فاصله بازرسی‌های دوره‌ای ایجاد شود و به همین دلیل مردم می‌توانند به عنوان «چشم بینای برق» موارد موجود را به شرکت‌های برق در سراسر کشور گزارش کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه به برگزاری مانور سراسری تعمیر شبکه‌های برق اشاره کرد و گفت: این برنامه از ۲۹ و ۳۰ ماه جاری آغاز و پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه نیز انجام خواهد شد.

رخشانی مهر افزود: برای نخستین بار در کشور و در یک حرکت جمعی، یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه اصلاح و بازسازی خواهد شد که می‌تواند باعث ایجاد هم افزایی و کاهش هزینه‌های تعمیرات شود.

وی با بیان این که این حرکت تنها در ماه جاری نخواهد بود، بر لزوم ایجاد مطالبه‌گری از سوی مردم تاکید کرد و گفت: از این پس، پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه، بازسازی و تعمیرات شبکه‌های برق به صورت سراسری انجام خواهد شد و به همین دلیل از هموطنان درخواست می‌شود مشکلات، خرابی‌ها، باز بودن درب تابلو برق، سیم پارگی‌، باز بودن درب ورودی سیم‌ها در تیرهای آهنی برق و ... را به ما اطلاع دهند تا همکاران ما برای رسیدگی و تعمیر آنها اقدام کنند.

معاون هماهنگی توزیع توانیر ادامه داد: برخی موارد نیز در برنامه‌ریزی‌ها گنجانده شده و نسبت به تعمیر و بازسازی آن در پنجشنبه و جمعه آخر هر ماه اقدام می‌شود.

رخشانی مهر اضافه کرد: این مانور با رویکرد تحول دیجیتال در نظام نگهداشت و تعمیرات و با محوریت مدیریت دارایی‌های فیزیکی برای نخستین بار در سطح کشور اجرا خواهد شد که کاهش خاموشی‌های ناخواسته و افزایش پایداری شبکه، از مهمترین آثار آن به شمار می‌رود.

برگزاری مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر نیز در همین باره با بیان اینکه در این مانور عملیاتی دو روزه، بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه توزیع برق و ۱۷ هزار و ۲۹۹ کانون خطر (نقاطی که ممکن است برای مردم خطرآفرین باشد) در سراسر کشور اصلاح و بازسازی خواهد شد، خاطرنشان کرد: در این مانور سراسری تعمیرات شبکه‌های فرسوده توزیع برق، بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ نیروی تخصصی در قالب یک‌هزار و ۳۲۷ اکیپ عملیاتی حضور خواهند داشت.

«مسعود صادقی» گفت: در برنامه تعمیرات سراسری شبکه‌های توزیع برق که در سطح کشور اجرایی می‌شود، بیش از ۵۰ کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار تبدیل، ۹۶۳ پایه برق جابه‌جا و ۱۰ هزار مورد مقره‌شویی انجام خواهد شد.

مدیرکل نظارت بر توزیع توانیر، تبدیل شبکه‌های سیم مسی به کابل خود نگهدار، رفع اتصالات سست، بهسازی وضعیت درب پست‌ها، تابلوها، شالترها و دریچه پایه‌های فلزی را از جمله محورهای این مانور سراسری عنوان کرد و افزود: ترمیم و بازسازی ارتینگ شبکه، اصلاح و نوسازی جعبه انشعاب و کابل سرویس انشعاب، بهسازی روشنایی معابر و رفع خاموشی و متعادل سازی بار ترانسفورماتورهای توزیع از دیگر محورهای این مانور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار