پیام تسلیت وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت «دکتر روح الله عالمی»

تهران (پانا) - جمعی از وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت «دکتر روح الله عالمی» پیام تسلیت صادر کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پیام تسلیت وزرای اسبق آموزش و پرورش در پی درگذشت «دکتر روح الله عالمی»

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، متن پیام سیّدکاظم اکرمی، حسین مظفر، مرتضی حاجی، علی‌اصغر فانی و.... به شرح زیر است:

به نام خدایی که بازگشت همه به سوی اوست...

«در سوگ آن پاک‌مرد»

«روح الله عالمی»، درگذشت.

تلخی این رحلت حَزین را فقط سال‌ها مؤانست و مجالست با آن پاک مرد می تواند تحمّل پذیر کند.

جامعه‌ی فهیم فرهنگیان، دانشگاهیان، مدیران و خردمندان و خیرخواهان، آن نیک مرد را به نیکی می‌شناسند و به نکوخصالی و پاک‌سرشتی‌اَش شهادت می‌دهند.

او که مشق دبیرانه و مَشی دلیرانه‌اَش به وی اجازه نداد تا ساحل سلامت نشین شود و پا به عرصه‌ی وسیع مدیریت مگذارد، همیشه ایران را مترقّی، و فرزندان آن را متعالی می‌خواست.

از این رو سال ها همّت تامّ و حمیّت تمام خویش را مصروف اعتلای امر خطیر تعلیم و تربیت از سویی و ارتقای نهاد آن از سوی دیگر نمود.

هماره در آموختگیِ از دانش، پیشگام بود و در آمیختگیِ با بینش، پیشقدم. به گونه‌ای که اندیشمندان علوم انسانی او را صاحبنظر، و متخصصان امور مدیریتی، او را صاحب بصر می‌دانستند.

همواره فهمیدن را شوق شریف، و فهماندن را شغل مُنیف خود می‌اِنگاشت، لذا تا پایان عمرِ پُرعمق خویش، در پیشه‌ی پاک معلّمی مدرسه و دانشگاه باقی ماند و در این مسیر سبز، جِدّ و جَهد بسیار کرد و دستاوردهای پرشماری را نیز تحصیل نمود.

خِرد را چنان در خود تسرّی داده، و اخلاق را بر خویش تسلّط بخشیده بود، که در تمام دوران مدیریتی‌اَش در ساحات کلان ملّی، در خِیل مدیران خَلیق و خلّاق، جایگاه جلیلی داشت.

صحیفه‌ی سال‌ها جهاد معلّمانه‌ی آن معلّم دانا و مجاهدت مدبّرانه‌ی آن مدیر توانا به قدری مزیّن به برگ‌های زرّین است که عالَم، مرگ "عالِمی" را باور نخواهد کرد.

این جانبان، وزرای پیشین وزارت آموزش و پرورش که سعادت همدلی، همزبانی و همکاری با آن اسوه‌ی سعی و صبر را یافته بودیم، ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی آن راحل رَها یافته از دنیا و رَه‌یافته به عقبا، در سوگ آن عالِمِ عامل، غمگنانه فقدان جانسوزش را به خانواده‌ی معزّز و معزّا، دوستان و دوستداران، جامعه ی علمی و دانشگاهی و معلّمان خادم در نهاد عظیم تعلیم و تربیت، تسلیت و تعزیت می‌گوییم و از درگاه خداوند عطوف و رئوف برای آن فقید سعید، غفران الهی و برای بازماندگانش، صبر و سلامت تمنّا داریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار