گفتگوی تصویری فولادوند با مدیران مدارس منطقه ۱ در بستر شاد؛

فولادوند: آموزش زمانی زنده است که رصد و ارزیابی شود

تهران(پانا)-عبدالرضا فولادوند، با حضور سیدمومن سرپرست آموزش و پرورش منطقه1 با مدیران مدارس منطقه1 شهر تهران گفتگو کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۸۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: آموزش زمانی زنده است که رصد و ارزیابی شود
عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در گفتگوی تصویری با مدیران مدارس منطقه1 شهر تهران که با حضور سیدمومن، سرپرست آموزش و پرورش منطقه1 برگزار شد؛ از تلاش و ایثار و از خودگذشتگی همکاران فرهنگی در راستای تعلیم و تربیت و خدمت به آینده سازان این مملکت تقدیر و تشکر کرد.
وی اظهار کرد: باید با خلاقیت و استفاده از آموزش های نوین فضای آموزشی مجازی را جذاب کنیم. دانش آموزان از آموزش مجازی نباید خسته شوند؛ باید تنوع و برنامه‌ریزی داشته باشیم.
فولادوند با تاکید روی نقش امور پرورشی بر دانش آموزان تصریح کرد: مدیران نظارت دقیق بر روی مباحث ورزش و حتی ورزش صبحگاهی؛ مباحث هنری؛ تربیتی و پرورشی داشته باشند و این موضوعات را هم در لابلای برنامه‌ها قرار دهند.
وی افزود: آموزش قرآن، سلامت جسمی دانش آموزان، امور پرورشی، از امور مهم است و باید برنامه های ورزشی؛ قرآنی، هنر و پرورشی به نحو احسن در برنامه های روزانه و کلاس های مجازی دیده شود.
فولادوند با اشاره به طرح کوچ (کنترل وزن و چاقی) دانش آموزان تاکید کرد: توجه به سبک زندگی فعال و تعذیه سالم با اجرای طرح کوچ بسیار حائز اهمیت است؛ ١/۵ درصد تولید ناخالص کشورها صرف درمان و مقابله با چاقی می‌شود؛ تناسب اندام، آمادگی جسمانی و چالاکی دانش‌آموزان از دستاوردهای مهم این طرح محسوب می‌شود.
وی در ادامه اضافه کرد: درست است با همه گیری ویروس کرونا نگران بیماری واگیر کرونا هستیم، ولی متاسفانه عدم تحرک دانش‌آموزان باعث شیوع بیماری‌های غیرواگیر می شود و اضافه وزن دانش آموزان زمینه بیماریهای دیگر را فراهم می کند.
فولادوند در ادامه افزود: آموزش زمانی زنده است که ارزیابی و رصد شود. مدیران مناطق و همکاران اداری باید از روند فعالیت مدارس بازدید به عمل آورند. مهمترین سرمایه و داشته آموزش و پرورش، مدیران و معلمان متعهد ما هستند.
او تاکید کرد: فناوری مهمترین بخش برای برنامه‌ریزی ها است. تقاضا دارم با توجه به تلاش ها مراقبت ویژه از سلامت دانش آموزان، معلمان و فرهنگیان به عمل آید. ارتباط با اولیا را از طریق همین شبکه شاد برقرار کنید و خواسته های آنها را به صورت غیرحضوری پیگیری کنید و این تهدید را به فرصت تبدیل کنید.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با تاکید بر رعایت دقیق ساعات تدریس کلاس ها آموزش های مجازی گفت: میزان ساعت تدریس ۲۵ دقیقه در ابتدایی و 35 دقیقه در دوره متوسطه رعایت شود.
وی در پایان این نشست تصویری که در بستر شبکه شاد برگزار شد؛ به برخی سوالات مدیران مدارس پاسخ داد و گفت: امتحانات دوره ابتدایی به استثنای پایه ششم که حضوری برگزار می شود؛ بر عهده معلمان و مدارس است و پایه ششم و نهم به صورت حضوری خواهد بود و برخی دروس هدف پایه هفتم و هشتم و یازدهم نیز هماهنگ و حضوری برگزار می شود؛ زیرا در انتخاب رشته تاثیرگذار هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار