در دیدار معاونان وزیر امور خارجه ایران و افغانستان مطرح شد؛

تهران و کابل بر نهایی‌سازی سند جامع همکاری‌های راهبردی تاکید کردند

تهران (پانا) - سیدعباس عراقچی و میرویس ناب معاونان وزیران امور خارجه ایران و افغانستان پیش از شروع پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان در دیدار جداگانه‌ای روند مذاکرات را بررسی و دو طرف بر اراده کشورهای خود برای نهایی‌سازی هرچه سریعتر این سند تاکید کردند.

کد مطلب: ۱۱۳۹۰۶۶
لینک کوتاه کپی شد
تهران و کابل بر نهایی‌سازی سند جامع همکاری‌های راهبردی تاکید کردند

پنجمین دور مذاکرات سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان امروز در تهران بین هیات‌های دو طرف به ریاست سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و میرویس ناب معاون وزیر امور خارجه افغانستان برگزار شد.

سیدعباس عراقچی با اظهار رضایت از پیشرفت‌های حاصله در این دور ابراز امیدواری کرد که سند جامع همکاری‌های راهبردی ایران و افغانستان به زودی آماده امضای روسای جمهوری دو کشور شود.

این سند چشم انداز روابط دراز مدت دو کشور در حوزه‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و مسائل مربوط به اتباع دو کشور و همچنین موضوع آب را در بر می‌گیرد.

پیش از شروع مذاکرات، سید عباس عراقچی و میرویس ناب معاونین وزیران امور خارجه دو کشور در دیدار جداگانه‌ای روند مذاکرات را بررسی و دو طرف بر اراده کشورهای خود برای نهایی سازی هر چه سریعتر این سند تاکید کردند.

این مذاکرات فردا - دوشنبه - ادامه می‌یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار