مسئول بانوان آموزش و پرورش ملارد:

هدف امور بانوان، ارتقاء وضع اجتماعی و اخلاقی همکاران، دانش‌آموزان و اولیای آنهاست

ملارد(پانا)- امروز گفتمان زنان، گفتمانی غالب در سطح جوامع است و از آنجا که نیمی از هر جامعه را زنان تشکیل می دهند، مسائل مربوط به آنان حائز اهمیت است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
هدف امور بانوان، ارتقاء وضع اجتماعی و اخلاقی همکاران، دانش‌آموزان و اولیای آنهاست

مسئولیت‌پذیری زنان در عرصه‌های مختلف اجتماعی نمونه بارز کسانی است که جایگاهی بس والا دارند و در راه رسیدن به مقام از هر لغزشی گریزانند. در مواقعی که اصلاح جامعه به اصلاح فرد وابسته است اصلاح و تغییر یک فرزند نیز بی‌تأثیر از خانواده به ویژه زن در زندگی نیست. زن، موجودی توانا است که می تواند در حیطه ظهورش مردانی با ایمان و با تقوا را در دامان خود پرورش دهد. این اراده قوی اوست که موجب عبور از میان راه‌های سخت و پر تلاطم می شود. خداوند هیچ گاه یک زن را بدون اهدافش خلق نکرده و به تبع در آفرینش خود هدفی داشته است. زن مهم‌ترین رکن هر خانواده است. زندگی بدون رکن اصلی صدمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت.

اسلام کار کردن زنان در سطح جامعه را مجاز و همیاری آن ها را در زندگی مشترک ضروری می‌داند اما در این میان حد و حدودی را برایش در نظر گرفته است. طبق قوانین، زنان ملزم به رعایت یک سری عرف و فرهنگ هستند. با توجه به اهمیت نقش زنان در جامعه و مسائل مختلف، از ملیحه سلطانی کارشناس امور بانوان و جوانان اداره آموزش و پرورش شهرستان ملارد که حدود۳ سال است در این پست خدمت می‌کند، در مورد اقدامات انجام‌شده در حوزه بانوان جویا شدیم.

سلطانی به پانا می‌گوید: مهم‌ترین فعالیت‌های این واحد، اجرای طرح‌های کشوری و سازمانی است که سالانه توسط امور بانوان ریاست جمهوری با تعامل آموزش و پرورش و وزارت کشور و وزارت بهداشت مصوب می‌شود که هدف مجموع طرح‌ها تقویت بنیان خانواده و توجه به نیازها و ملزومات زنان در محیط خانه و اجتماع است.
امور بانوان آموزش و پرورش ملارد با تعامل با واحدهای دیگر اداره سعی در تقویت و بهبود شرایط بانوان شاغل، تقویت توانمندی و افزایش آگاهی، آموزش شیوه‌های صحیح زندگی دانش آموزان دختر و تقویت بنیان خانواده با ایجاد کارگاه‌های آموزشی برای دختران دانش‌آموز، اولیای آنان و معلمان مدارس دارد. علاوه بر آن امور بانوان با تعامل با فرمانداری شهرستان گامهای اساسی و مهمی را در پیشبرد اهداف سلامت اجتماعی بانوان و تربیت مادران سالم آینده نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

سلطانی در مورد برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای بانوان می‌گوید: امور بانوان آموزش و پرورش ملارد غیر از موارد ذکر شده در مناسبتهای ملی مذهبی بخصوص دهه فجر و روز زن بصورت فعالانه انجام وظیفه می‌کند.

با توجه به شرایط موجود اجتماعی در خصوص کرونا، تمامی کارگاه‌ها و همایشها به صورت مجازی برنامه‌ریزی شده است و امسال جشنواره دختران امروز در شبکه مجازی به صورت کشوری برگزار می‌شود که با محوریت امور بانوان است. این جشنواره با استقبال چشمگیری در سراسر کشور مواجه شده است.

سلطانی ادامه داد: در خصوص ایجاد ارتباط بانوان اداره با رییس اداره و ایجاد تعامل بین همکاران قبل از کرونا، صبحانه کاری هر ماه برگزار می‌شد که حلال بسیاری از مشکلات و پیشبرد سریع اهداف کاری در اداره بود و مهمترین عامل ایجاد صمیمیت بین همکاران محسوب می‌شد. همچنین سال گذشته در همایش بزرگ چهل سالگی انقلاب با حضور مسئولین شهری و استانی برگزار شد که در این مراسم از ۱۲ زن موفق علمی، هنری، ورزشی و مادر شهید نیز تقدیر شد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار