رئیس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر :

سرانه کتابخانه شهرستان اسلامشهر با توجه به جمعیت منطقه، پایین است

اسلامشهر (پانا) - وجود برخی قوانین و مقررات و اعمال سلیقه‌های دست و پاگیرباعث شده، تا بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری دراین فعالیت‌های فرهنگی نشان ندهد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۷۶
لینک کوتاه کپی شد
سرانه کتابخانه شهرستان اسلامشهر با توجه به جمعیت منطقه، پایین است

در آیین بازگشایی کتابخانه عمومی شهدای واوان شهرستان اسلامشهر که به مناسبت هفته کتابخوانی برگزار شد، پس از ارائه گزارشی از روند باسازی این کتابخانه توسط مجید جعفری رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی اسلامشهر، امین اسدی رئیس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر در سخنانی اظهار کرد: متأسفانه بستر لازم برای مشارکت بخش خصوصی در فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی فراهم نیست.

او افزود: وجود برخی قوانین و مقررات و اعمال سلیقه‌های دست و پاگیر باعث شده، تا بخش خصوصی تمایلی به سرمایه‌گذاری دراین گونه فعالیت‌ها نشان ندهد، در صورتی که این نوع سرمایه‌گذاری‌ها با عشق و علاقه و بدون توجه به مسائل اقتصادی از سوی بخش خصوصی انجام می‌شود و با رفع موانع می‌توان شاهد حضور و مشارکت بیشتر این افراد در این زمینه‌ها بود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اسلامشهر تصریح کرد: با توجه به جمعیت بالای اسلامشهر در مقایسه با شهرهای دیگر سرانه کتابخانه شهرستان پایین است، چرا که باید به ازای هر ۲۰۰۰۰ نفر یک کتابخانه داشته باشیم و اگر بسترهای لازم فراهم بشود بخش خصوصی می‌تواند در این زمینه کمک حال باشد و می‌توان از ساز و کارهای نوین در شرایط ناشی از کرونا برای استفاده بیشتر علاقه‌مندان کتاب و فرهنگ استفاده کرد.

در این مراسم هوشیار لاریجانی، رئیس امور کتابخانه‌های اداره کل استان تهران، و حسین علی رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اموربانوان شورای شهر نیز حضور داشتند.

کتابخانه عمومی شهدای واوان که با زیربنای ۳۷۵متر مربع احداث و درسال هفتاد و هفت افتتاح و بهره‌برداری شد، از تیرماه سال نود و هفت مورد بازسازی قرار گرفت و با تأمین اعتبار۴۰۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی بازسازی و تجهیز شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار