لزوم تلاش برای ایجاد فرصت در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در ایام آموزش های مجازی

مشهد(پانا)- سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی در نشست ویدئوکنفرانس گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی برلزوم تلاش برای ایجاد فرصت هایی در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در ایام آموزش های مجازی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۳۵
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تلاش برای ایجاد فرصت در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی در ایام آموزش های مجازی

سلطانی ضمن تشکر از مجموعه فعالیت های همکاران در حوزه کتاب خوانی به برگزاری بیست و هشتمین دوره هفته کتاب و کتاب خوانی از 24 آبان ماه لغایت 1 آذرماه سال جاری اشاره کرد و گفت: اهمیت کتاب و کتاب خوانی بر هیچکس پوشیده نیست، اما نکته اصلی باور ما به این مهم و استفاده از آن در مجموعه فعالیت هایمان است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری، در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی و بیان این نکته که میانگین سرانه روزانه مطالعه هر ایرانی کمتر از یک دقیقه است اظهار کرد: کتاب شاخصی مهم برای رشد و توسعه کشورهاست که می تواند تمرینی برای کسب مهارت های اجتماعی در کودکان و نوجوانان باشد.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان این نکته که کتاب می تواند علاقه مندی به یادگیری مستمر را در کودکان ایجاد کند، افزود: با توجه به شرایط موجود که حضور دانش آموزان را کمتر در مدارس داریم و آموزش ها بیشتر به صورت مجازی ارائه می شود، بایستی با ایجاد فرصت هایی در راستای گسترش فرهنگ کتاب و کتاب خوانی گام برداریم.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام و المسلمین مهدی جعفری مسئول بسیج دانش‌آموزی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح کتاب خوانی به عنوان مکمل درس آمادگی دفاعی در پایه های نهم و دهم متوسطه اظهار کرد: در این فرآیند سالانه برای هریک از پایه های نهم و دهم متوسطه 40 عنوان کتاب معرفی می شود که این امر سبب افزایش اشتیاق دانش آموزان به کتاب و کتاب خوانی شده است.

وی در خصوص اهمیت دسترسی آسان دانش اموزان به کتاب های معرفی شده توسط بسیج دانش آموزی گفت: کتاب های معرفی شده در تمامی کتاب خانه های عمومی موجود است و دانش آموزان می توانند به آنها دسترسی داشته باشند، همچنین دانش آموزان عزیز می توانند با تخفیف ویژه این کتاب ها را از نرم افزار طاقچه خریداری کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار