دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردار سلیمانی‌های زیادی هستند که راه شما را ادامه دهند

تهران (پانا) – دانش‌آموزان سراسر کشور در همذات‌پنداری با سردار سلیمانی به خلق دلنوشته‌هایی پرداختند که گزیده‌ای از این دلنوشته‌ها در کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» وارد بازار نشر شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دلنوشته‌ یک دانش‌آموز درباره «حاج قاسم»: سردار سلیمانی‌های زیادی هستند که راه شما را ادامه دهند

کتاب «منم یک حاج قاسم دیگر» مجموعه‌ای از دلنوشته‌های دانش‌آموزان سراسر کشور درباره «شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی» است که دی‌ماه سال 98 طی یک حمله تروریستی به مقام رفیع شعادت نائل آمده است.

از میان صدها دلنوشته که از سراسر کشور برای این پویش ارسال شده است، 142 دلنوشته برای درج در این کتاب برگزیده شده‌اند.

در یکی از دلنوشته‌های دانش‌آموزی به قلم مهسا خسروی دانش‌آموز دوره متوسطه اول از استان همدان خطاب به سردار سلیمانی می‌خوانید:

« شهادت بی‌گمان تنها چیزی بود که لایق و شایسته سردار حاج قاسم سلیمانی بود کسی که حتی نامش هم لرزه به جان دشمن می‌انداخت تا اینکه امروز او را فرسنگ‌ها دور از وطن با پهپاد به درجه‌ی رفیع شهادت رساندند واقعاً این‌یکی از آرزوهای سردار بود این افتخار را به تمام ملت و خانواده‌ی ایشان تبریک و تسلیت می‌گوییم.

سردار محبوب دل‌ها چنان آتشی بر روح ما وارد کرده‌ای که ما تا انتقام خون پاک شما را نگیریم آرام نمی‌شویم سردار خوبی‌ها حاج قاسم سلیمانی در بستری آرام بخواب و بدان که این ملت بی‌دفاع نخواند ماند و سردار سلیمانی‌های زیادی هستند که راه شما را ادامه دهند.

درست است که تو فرمانده قدس بودی ولی بی‌گمان ای سردار دل‌ها تو فرمانده قلب‌های همه ما ایرانی‌ها هستی و تمامی قلب‌های ما را تسخیر نمودی.

ای سردار دل‌ها نمی‌دانم برای دست‌بریده‌ات روضه‌ی ابوالفضل بخوانم یا برای پیکر پاره‌پاره‌ات روضه‌ی علی‌اکبر بخوانم.

در قرآن کریم آمده که عده‌ای از بندگان دست خدا به روی زمین هستند قطعاً شما سردار دل‌ها یکی از آنان بودید سردار شهادت شما باعث شده که امشب حال و هوای ایران مانند خیمه‌های سوخته باشد در قسمت دیگری از این کتاب آسمانی است که از نعمت‌هایی که خداوند در اختیار شما گذاشته ناسپاسی نکنید که اگر ناسپاسی بکنید خداوند آن را از شما می‌گیرد. پروردگارا آیا ما نسبت به این نعمت الهی و باارزش ناسپاسی کردیم که آن را از ما گرفتی؟ ای امیر دوست‌داشتنی نگران چیزی نباش چون هم انتقام خون پاک و معطرت را می‌گیریم و هم اینکه راهت را ادامه می‌دهیم پدر مهربان حاج قاسم دعایم کن رهرو راهت باشم و لحظه‌لحظه از زندگی پربارت سرمشق بگیریم.»

هدف از جمع‌آوری این مجموعه بست و پیوند الگوها و اسوه‌های انقلابی با نسل نوجوان و جوان کشور است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار