ازدحام در آرامستان ها و مطب پزشکان باید کنترل شود

۴۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های اردبیل بستری هستند

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل با اشاره به حضور بیش از حد افراد در آرامستان ها و ازدحام بیماران به دلیل سرما در محل مطب پزشکان، خواستار مدیریت و کنترل این وضعیت شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۳۰
لینک کوتاه کپی شد
ازدحام در آرامستان ها و مطب پزشکان باید کنترل شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در حاشیه جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا تصریح کرد: در مطب پزشکان به دلیل سرما بیماران ازدحام می کنند و این موضوع خود دلیلی بر انتقال و ابتلا به ویروس کرونا می تواند باشد.

او از پزشکان خواست با تدوین برنامه نوبت دهی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مطب ها و یا دایر کردن مطب هایی با مساحت بزرگتر اقدام کنند.

استاندار اردبیل به حضور افراد مختلف در آرامستان ها برای تشییع افراد درگذشته، این اجتماعات را نیز یکی از موقعیت های مستعد برای انتقال ویروس کرونا دانست.

بهنام جو با دعوت از مردم و آشنایان درگذشتگان به خویشتنداری و عدم حضور در آرامستان ها اظهار کرد: در آرامستان ها در چند روز آینده دستورالعمل های سخت گیرانه ای اعمال و متناسب با وضعیت های زرد و قرمز و نارنجی اجرا می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ بستری در بیمارستان ها داریم، گفت: ۷۴ نفر از آن ها در بخش مراقبت های ویژه بستری بوده و افرادی که در این بخش بستری هستند، وضعیت وخیمی دارند.

استاندار اردبیل تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته 8 نفر و در هفته گذشته ۴۳ نفر فوتی بر اثر کرونا در استان داشته ایم.

بهنام جو با اشاره به شیب صعودی در بستری و در فوتی ها افزود: باید اقدامات کنترلی این بیماری بیشتر شده و از گروه های پرخطری که حدود ۱۳۰ هزار نفر هستند، بیشتر مراقبت شود.

رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا بیان کرد: این افراد یا در سنین بالای ۶۰ سال بوده و یا دارای بیماری سرطان، دیابت ، بیماری قلبی و یا سایر موارد مشابه هستند.

او ادامه داد: باید جوانان با عمل به پروتکل ها و مراقبت از خود زمینه ابتلای این گروه را فراهم نکنند.

استاندار اردبیل گفت: ممکن است جوانان ناقل این ویروس بوده و هیچ علامتی نداشته باشند، ولی در خانواده و یا اطرافیان افراد پرخطر را مبتلا و موجب بیماری و یا فوت وی شوند.

بهنام جو از شهروندان خواست با درک وضعیت خطر کرونا، در رعایت پروتکل های بهداشتی پیشقدم بوده و با توجه به فاصله گذاری اجتماعی از حضور در اجتماعات بپرهیزند.

او در ادامه با اشاره به اجرای طرح سردار قاسم سلیمانی در سراسر کشور با محوریت بسیج مستضعفین، علوم پزشکی و کلیه ادارات از آغاز اجرای این طرح در استان خبر داد.

استاندار اردبیل گفت:این طرح در ابتدا به عنوان پایلوت به صورت نمونه در یکی از محلات شهرستان های استان اجرا و سپس به صورت استانی در کل شهرستان ها و محلات انجام میشود.

بهنام جو افزود: ماموریت این طرح مراجعه به در منازل و اخذ گزارشی از ساکنان در خصوص ابتلا به کرونا، وضعیت جسمی و داشتن بیماری زمینه ای ساکنان است.

او بیان کرد: در مرحله بعد هم آموزش این افراد که چه اقداماتی باید انجام دهند، از دیگر ماموریت های این گروه مراجعه کننده خواهد بود.

استاندار اردبیل تصریح کرد: اگر افرادی نیازمند مراقبت در داخل منازل بودند، کمک می شوند و اگر افرادی که مستمند و نیازمند کمک هستند، کمک مومنانه انجام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار