معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی بیش از 98 درصد است

بجنورد (پانا) -معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی بیش از 98 درصد است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۹۱۳
لینک کوتاه کپی شد
پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی بیش از 98 درصد است

بدخشان معاون آموزش ابتدایی استان در پی انتشار خبر ترک تحصیل 244 دانش آموز ابتدایی استان اظهار کرد: دو برنامه انسداد مبادی بیسوادی دوره ابتدایی شامل شناسایی و جذب کودکان لازم التعلیم ۶تا ۱۱سال و شناسایی و جذب کودکان بازمانده ۶سال تمام ابتدایی در دستور کار است.

وی ادامه داد: مطابق بررسی و اقدامات معاونت آموزش ابتدایی اداره کل در برنامه اول، شناسایی و جذب دانش آموزان لازم التعلیم از آمار ۱۱۵۷نفر دریافتی از وزارت که در اردیبهشت ماه به استان ابلاغ شد، صورت گرفت.

بدخشان افزود: تا کنون بیش از ۱۰۰۰نفر تعیین تکلیف شده‌اند، به‌طوری که ۲۷۵ نفر شناسایی و جذب کلاس درس شده، ۳۱۹ نفر کودک استثنایی هستند که به اداره استثنایی و بهزیستی جهت جذب معرفی شدند،۳ نفر بیمار، ۴ نفر کودک بدسرپرست و ۱۱۱ نفر شناسایی نشده و ۹ نفر ازدواج کرده و ۴۶ نفر فقر مالی دارند. همچنین ۱۳۴نفر فوت کردند.

معاون آموزش ابتدایی افزود: در بخش دوم برنامه انسداد شامل شناسایی و جذب کودکان ۶سال تمام پایه اول که از مهرماه امسال بعد از ثبت نام پایه اول و مقایسه در سامانه سناد مشخص شد از مجموع ۱۹۰۸۵ نفر دانش آموز پایه اول ۶۴۴ نفر در سامانه نبودند.

وی گفت: از این تعداد با بررسی و شناسایی خانه به خانه ۱۰۲نفر جذب ۳۵نفر کودک استثنایی ۶۴نفر از استان مهاجرت ۵نفر بیماری داشته ۴ نفر بدسرپرست ۷نفر فوت شده و ۱۱۲نفر ممانعت والدین و ۳۱۶نفر شناسایی نشده که در حال بررسی و پیگیری تعیین وضعیت این کودکان از طریق کارگروه استانی و شهرستانی با مسولیت فرمانداران و از طریق دریافت آدرس اولیا یا سایر اقوام کودکان از ثبت احوال استان هستیم که انشالله تا پایان آبان ماه این کودکان هم تعیین تکلیف می شوند.

بدخشان در پایان خاطر نشان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در سال ۹۹_۹۸به عدد ۹۸/۸۶رسیده که نسبت به سال قبل که عدد ۹۸/۵بوده رشد داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار