اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان

تهران (پانا) - مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نظر کارشناسی خود درباره طرح رتبه‌بندی معلمان را عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۷۴
لینک کوتاه کپی شد
اظهارنظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس درباره طرح رتبه‌بندی معلمان

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، دفتر مطالعات آموزش و فرهنگ مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در اظهارنظر کارشناسی درباره طرح رتبه‌بندی معلمان آورده است؛ طرح رتبه‌بندی معلمان به شماره ثبت 176 بیان می‌‌دارد که براساس بندهای «3-7» و «13» سیاست‌‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش مبنی ‌بر اعتلای منزلت اجتماعی معلمان و افزایش انگیزه برای خدمت مطلوب و بهره‌‌ور و استقرار نظام پرداخت براساس تخصص و شایستگی و عملکرد رقابتی و نیز عدم تقدیم لایحه ازسوی دولت در این خصوص، دولت مکلف است لایحه رتبه‌‌بندی معلمان را به مجلس ارائه دهد.

در اظهار نظر کارشناسی مرکز پژوهش‌های مجلس پس از ارائه پیشینه طرح و ارزیابی آن، با توجه به مغایرت طرح با اصل هفتادوچهارم قانون اساسی مبنی‌بر عدم امکان الزام دولت به ارائه لایحه و عدم نیاز به قانونگذاری دراین‌‌باره با توجه به جزء «2»، بند «الف» ماده (63) قانون برنامه ششم توسعه مبنی‌بر الزام دولت به تهیه نظام رتبه‌‌بندی تصویب آن در مجلس در قالب بودجه سنواتی، رد طرح مورد پیشنهاد است.

همچنین با توجه به تأکید سیاست‏های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش در بند «3» مبنی‌بر «بهسازی و اِعلای منابع آموزش و پرورش به‌عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور و بهبود مدیریت منابع انسانی» و نیز تأکید سند تحول بنیادین بر استقرار نظام سنجش صلاحیت‌‌های عمومی، حرفه‌‌ای و تخصصی معلمان و اصلاح قوانین و مقررات استخدامی در هدف عملیاتی (10) سند تحول بنیادین و برقراری الگوی جبران خدمات و تأمین رفاه نیروی انسانی درخور منزلت فرهنگیان، پیشنهاد شده است که مجلس شورای اسلامی طرحی را درخصوص مدیریت جامع منابع انسانی آموزش و پرورش در دستور قرار دهد.

متن کامل این اظهارنظر کارشناسی را اینجا بخوانید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار