حسن تقیان*

حماسه 25 آبان اصفهان، روزی به یاد ماندنی

اصفهان(پانا) - ۲۵ آبان حماسه ای در قلب تاریخ نصف جهان است که حضرت امام خمینی هم از آن یاد کرده اند و اوج ایثارگری مردم یک شهر را نشان می دهد، اما جای خالی آن همچنان در تقویم ملی به چشم می خورد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد
حماسه 25 آبان اصفهان، روزی به یاد ماندنی

حتی بیانش هم سخت است که 370 جوان گلگون کفن را یک روزه و همزمان برای تشییع و تدفین به شهر بیاورند، در حالی که برخی از خانواده‌های این شهدا حتی از شهادت فرزندانشان خبر نداشتند و در حین تشییع متوجه این موضوع شدند.

سنگینی احساس جوان بسیجی که در حین جا به جایی پیکر مطهر 370 شهید، در خیل عظیم جمعیت، 25 آبان سال 1361 به یک باره اسمی را می‌بیند که مبهوت آن می‌شود، نام برادرش که چندی قبل به جبهه اعزام شده بود.

استان اصفهان بنابر آمار بنیاد شهید و امور ایثارگران با تقدیم بیش از 23000 شهید، 48200 جانباز و 3500 آزاده، برترین آمار ایثارگری کشور را دارد.

اما حماسه 25 آبان یعنی همان حماسه‌ای که امام خمینی -رحمة الله علیه- در رابطه با آن فرمودند «شما در کجای دنیا می‌توانید جایی را مثل استان اصفهان پیدا کنید؟ همین چند روز پیش فقط در شهر اصفهان در حدود 370 نفر را تشییع کردند»

اما آن چه در این روز تاریخی به یادماندنی‌تر بود حرکت کاروان‌های اعزام به جبهه در همان روز و بدرقه همان مردمی بود که پیکرهای پاک شهدا را تشییع کردند. این جوانان غرق به خون شده نه تنها روحیه جهادی و انقلابی مردم را تحت تأثیر قرار نداده و ضعیف نکرده بود، بلکه عزمشان را برای جهاد راسخ‌تر کرد.

*خبرنگار

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار