مهمترین علل بروز بیماری دیابت تغییر الگوی سبک زندگی است

رشت (پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان مهمترین علل بروز دیابت را تغییر الگوی سبک زندگی عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۵۰
لینک کوتاه کپی شد
مهمترین علل بروز بیماری دیابت تغییر الگوی سبک زندگی است

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدر زاده مهمترین علل بروز دیابت را تغییر الگوی سبک زندگی عنوان کرد.

حیدرزاده با اشاره به فرا رسیدن هفته ملی دیابت (۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه) اظهار کرد: طی سال‌های اخیر، افزایش بیماری دیابت در جهان، این بیماری را به بزرگترین اپیدمی تاریخ تبدیل کرده است، پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۴۵ تعداد بیماران مبتلا به دیابت به ۷۰۰ میلیون تن برسد.

حیدرزاده در ادامه تعداد کودکان و نوجوانان مبتلا به دیابت نوع یک در کل دنیا را بیش از یک میلیون نفر اعلام کرد و گفت: در سال ۲۰۱۹ بیش از ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به علت بیماری دیابت جان خود را از دست داده‌اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱درصد از جمعیت بالای ۲۵ سال کشور مبتلا به دیابت هستند و درحالی که ۲۵ درصد از مبتلایان، از بیماری خود اطلاعی ندارند.

معاون بهداشتی دانشگاه در ادامه تعداد بیماران دیابتی شناسایی شده در جمعیت بالای ۳۰ سال (تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی گیلان) را بیش از ۶۵ هزار نفر اعلام کرد و گفت: با توجه به همه گیری کرونا، افراد مبتلا به دیابت در معرض خطر بیشتری هستند، از این رو ارائه خدمات مراقبتی با اولویت خدمات غیرحضوری و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی بسیار حائز اهمیت است.

حیدرزاده در ادامه با اشاره به اهداف سند ملی پیشگیری و کنترل بیماری‌های غیرواگیر اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران در این خصوص متعهد شده است تا سال ۱۴۰۴ سیر صعودی شیوع دیابت را متوقف کند و در این خصوص، اطلاع‌رسانی همگانی در زمینه اهمیت بیماری دیابت همزمان با هفته ملی دیابت انجام خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در پایان یادآور شد: امسال نیز به منظور آگاهی عموم هموطنان در خصوص بیماری دیابت و تاکید بر اهمیت اصلاح شیوه زندگی همانند سال‌های گذشته، ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه سال جاری به عنوان هفته ملی دیابت نام‌گذاری شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار