رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران مطرح کرد

انتقاد از تاخیر 6 ساله در تکمیل فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه

تهران (پانا) - رئیس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد که تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه بالغ بر ۱۶ هکتار (حد فاصل پژوهشگاه نیرو و برزگراه آیت‌الله هاشمی) با تاخیری شش ساله مواجه شده است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد از تاخیر 6 ساله در تکمیل فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه

سید آرش حسینی میلانی صبح امروز در دویست و چهل و هشتمین جلسه صحن علنی شورای شهر تهران گفت: امیدوار هستم در روزهای سخت کرونایی، کادر درمان تاب‌آوری لازم را داشته باشد و صدای آنها شنیده شود چراکه زیر فشار شدیدی هستند. اصرار شورای شهر برای قرنطینه دو هفته‌ای شهر تهران، فرصتی برای بازسازی این نیروی خدوم است.

سخنگوی کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در تذکری به معاونت خدمات شهری و منطقه۲ شهرداری تهران درباره عدم تکمیل فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه اظهار کرد: تکمیل فاز سوم توسعه بوستان نهج‌البلاغه بالغ بر ۱۶ هکتار (حد فاصل پژوهشگاه نیرو و برزگراه آیت‌الله هاشمی) با تاخیری شش ساله مواجه شده است.

حسینی میلانی با اشاره به مشکلات ایجاد شده ناشی از تکمیل نشدن فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه تصریح کرد: به دلیل این تاخیر مشکلات متعددی مانند تخلیه زباله و نخاله‌های ساختمانی در دامنه‌های غربی، عدم تعیین و تکلیف معارضین، درخت‌زدایی در عرصه‌ای به وسعت دو هکتار و ایجاد فضای بی‌دفاع شهری در این محدوده رخ داده است.

وی با اشاره به برنامه سوم توسعه شهر تهران خاطرنشان کرد: با توجه به ضرورت ساماندهی و احیای روددره‌های شهر تهران مطابق با ماده ۶۰ برنامه سوم توسعه، به شهرداری تهران تذکر می‌دهم در کوتاه‌مدت نسبت به صیانت از درختان موجود، پاکسازی محیط و ساماندهی منظر در محدوده مذکور اقدام کند.

این عضو هیات رئیسه شورای شهر افزود: شهرداری تدابیر لازم جهت بازنگری در طرح توسعه با لحاظ رویکرد اکولوژیکی و تکمیل سریع فاز سوم بوستان نهج‌البلاغه را در دستورکار خود قرار دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار