انتقاد محسن هاشمی از کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی

تهران (پانا) - رئیس شورای شهر تهران با اشاره به روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور گفت محدودیت‌های که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است بلکه با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل ونقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده است. 

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۴۰
لینک کوتاه کپی شد
انتقاد محسن هاشمی از کاهش ساعت فعالیت حمل و نقل عمومی

محسن هاشمی در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران گفت: نکته دیگر در مورد روند افزایشی پاندمی کرونا در تهران و کشور است که به گفته مسئولان وزارت بهداشت، به‌زودی خطر رسیدن به آمار هزار کشته در روز در کشور وجود دارد. محدودیت‌های که در هفته گذشته توسط ستاد ملی کرونا، ایجاد شد عملا تاثیر جدی در کاهش تردد و رفتار مردم ایجاد نکرده است بلکه با کاهش ساعات فعالیت اصناف و سیستم حمل ونقل عمومی، فقط موجب افزایش ازدحام که عامل تشدید شیوع کروناست فراهم شده است.

رئیس شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: پیشنهاد شورای شهر تهران، تعطیلی دو هفته ای کلیه فعالیت‌های غیرضروری به‌شکل کامل است که تردد شهروندان را کاهش دهد و ریاست جمهوری اطمینان داشته باشند که این پیشنهاد توسط کمیسیون تخصصی سلامت شورای شهر تهران مورد بررسی کارشناسی قرار گرفته و پس از تایید در ستاد مقابله با کرونای تهران به تایید استانداری تهران نیز رسیده است و کاملا پخته است.

هاشمی همچنین در مورد انعکاس اخبار مربوط به تخلفات در قراردادهای مشارکتی منطقه 5 شهرداری لازم تشکر کرد و گفت: تشکر از دستگاه‌های نظارتی که پس از حدود دو دهه، به قراردادهای مدیریت شهری ورود کردند و در جهت احقاق حق شهروندان مسایل را پیگیری می‌کنند. این نتیجه شفاف سازی، رویکرد نظارت موثر و تعامل مدیریت شهری در این دوره با دستگاه‌های نظارتی است که قراردادها و اقداماتی که در طول دهه گذشته اتفاق افتاده، به‌دقت مورد بررسی قرار گیرد و شورای پنجم از هرگونه برخورد غیرسلیقه‌ای، بدون تبعیض و مبتنی بر بررسی‌های کارشناسی با کلیه متخلفان حمایت می‌کند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در این باره تذکری نیز به رسانه ملی دارم که در انعکاس این موضوع به گونه‌ای عمل کرده که مخاطب تصور می‌کند، تخلفات مربوط به این دوره مدیریت شهری است، در حالیکه بازرسی‌ها مربوط به این دوره است و تخلفات عمدتا مربوط به قراردادهایی است که در دوره دهه گذشته منعقد شده است و اگر در این دوره نیز قصور یا تقصیری صورت گرفته باشد تداوم روند گذشته است وبایست کلیه مقصران براساس نقش و تاثیرخود در تخلفات مورد پیگیرد و مجازات قرار گیرند.

وی تاکید کرد: انتظار از صداوسیما آن است که علاوه برآنکه فرصت پاسخگویی به مسئولان فعلی مدیریت شهری در شفاف سازی این پرونده‌ها را فراهم کند، به پرونده‌های بسیار بزرگتری در شهرداری که سال‌هاست توسط دادسرای نیروهای مسلح و سایر نهادهای نظارتی تحت بررسی است و شهروندان از شورای شهر انتظار ارائه اطلاعات درباره آن دارند، نیز بپردازد و به افکار عمومی درباره آن گزارش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار