گفت و گو با احمد مددی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال

شیوه استراماچونی برای دریافت پولی که حقش نیست، پوپولیستی است

تهران (پانا) - استراماچونی با احساسات هواداران بازی کرد، اکثر مربیان خارجی با اهداف خاص به ایران می‌آیند، مستندات خوبی برای پیروزی در پرونده استراماچونی در اختیار فتحی است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
شیوه استراماچونی برای دریافت پولی که حقش نیست، پوپولیستی است

به گزارش ایران، دردسری تازه برای استقلال! باز هم پای استراماچونی در میان است و یکبار دیگر طرفین به هم رسیدند. آبی‌ها که به تازگی با پرداخت بدهی‌‌های خارجی خود پنجره نقل ‌و انتقالاتی‌ شان را باز کرده بودند، در چند روز گذشته با شکایت آندره‌آ استراماچونی، سرمربی ایتالیایی پیشین خود روبه‌رو شدند. در این رأی، باشگاه استقلال به پرداخت یک میلیون و 300 هزار یورو بابت مطالبات استراماچونی محکوم شده است. مسئولان استقلال بلافاصله پس از دریافت این حکم جلسه‌ای برگزار کردند تا لایحه دفاعی خود را برای شکایت به دادگاه عالی ورزش CAS ارائه کنند.

احمد مددی، سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال درخصوص پرونده استراماچونی و پرداخت مبلغ یک میلیون و 300 هزار یورو به این مربی ایتالیایی گفت: «متأسفانه اکثر مربیان خارجی با اهداف خاص به ایران می‌آیند. آنها اولویت اصلی‌شان قراردادهای بالا و دریافت مبالغ هنگفت است و زمانی که پرداخت قرارداد به تأخیر می‌افتد، سریعاً به فیفا و یا ارگان‌های دیگر شکایت می‌کنند تا به پول خود برسند. کمتر شاهد این بودیم که مربیانی به کشورمان بیایند و بدون کوچک‌ترین دردسری کشورمان را ترک کنند. البته در این بین برخی مواقع باشگاه‌ها هم مقصر هستند و مطالبات‌شان را بموقع پرداخت نمی‌کنند.»

او صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «البته علاوه بر مربیان، برخی از بازیکنان خارجی هم با چنین اهدافی به ایران می‌آیند و در تیم‌های ایرانی بازی می‌کنند که این موضوع باعث بدهی‌های سنگین باشگاه‌های ایرانی بخصوص استقلال و پرسپولیس می‌شود. امثال این بازیکنان و مربیان را در سال‌های اخیر چندین بار دیده‌ایم و باید تلاش کنیم که دیگر چنین اتفاقاتی برای باشگاه‌های ما نیفتد و باشگاه‌های ما که از نظر اقتصادی شرایط چندان مناسبی ندارند، بتوانند جای دیگری هزینه کنند.»

سرپرست مدیرعاملی باشگاه استقلال در ادامه درخصوص محکومیت استقلال در پرونده استراماچونی صحبت کرد: «همان گونه که همه ما می‌دانیم، آندره‌آ استراماچونی تنها چند ماه روی نیمکت استقلال نشست و استقلال را رها و با احساس هواداران استقلال بازی کرد. هواداران و باشگاه استقلال چندین ماه منتظر حضور این مربی بودند اما او نه تنها به ایران نیامد بلکه دردسرهایی برای این تیم ایجاد کرد. استقلال تیم کوچکی نیست و این تیم هواداران و محبوبیت زیادی در آسیا و حتی در تمام دنیا دارد و استقلال ظرفیت این را داشت که با استراماچونی به موفقیت‌های بزرگی دست یابد اما این اتفاق نیفتاد و این مربی ایتالیایی از استقلال جدا شد.»
مددی ادامه داد: «40 روز سخت را پشت سرگذاشتیم و مطالبات شفر را پرداخت کردیم و هنوز نفس‌مان تازه نشده بود که متأسفانه شکایت استراماچونی و دستیارانش، عمر دانسی، مارکو کیسر و سباستین لتو به باشگاه رسید. استراماچونی صبوری نکرد و حالا مدعی است که استقلال باید مطالباتش را کامل پرداخت کند که مطالبات این مربی با 5 درصد دیرکرد چیزی در حدود یک میلیون و 505 هزار یورو است و باشگاه به پرداخت این مبلغ محکوم شده. البته ما تا پایان آبان فرصت داریم درخواست گرندز رای کنیم. او خواستار 9 میلیون یورو شده که به هیچ وجه این رقم پذیرفتنی نیست و حتی فیفا هم این رقم را قبول نکرد.»

سرپرســـــت باشـــــگاه اســـــــتقلال درخصوص سفر احمد سعادتمند به ایتالیا و مذاکره با استراماچونی و گرفتن تخفیف از این مربی، افزود: دلیل سفر سعادتمند به ایتالیا هر چه بود باعث نشد تا این پرونده به جریان نیفتد. از حالا باید برای شکستن این رأی در دادگاه عالی ورزش (CAS) تلاش کنیم. الان در شرایط تعیین داور هستیم ولی در تلاش هستیم به هر شکل ممکن پرونده را به سود خودمان تمام کنیم. وقتی فیفا رأی اولیه داده قطعاً همه چیز را بررسی کرده است. متأسفانه اکثر مربیان ایتالیایی این گونه هستند و خود استراماچونی هم بارها با این روش برای تیم‌های دیگر دردسرساز شد.»

او با اشاره به این موضوع که بلافاصله پس از دریافت این حکم جلسه‌ای با امیرحسین فتحی، مدیرعامل سابق باشگاه برگزار کردم، افزود: «فتحی گفت مستندات خوبی برای پیروزی در پرونده استراماچونی در اختیار دارد و قطعاً ما از این مستندات استفاده خواهیم کرد و از تمام بضاعت‌مان برای پیروزی در پرونده استراماچونی استفاده می‌کنیم تا این عدد را بشکنیم. بنا به اظهارات فتحی طی جلساتی که در آینده نزدیک برگزار خواهیم کرد، مستندات را تدوین و لایحه مستدل را ارسال خواهیم کرد.»

سرپرست مدیرعاملی استقلال با اشاره به این موضوع که این پول حق استراماچونی نیست، بیان داشت: «این اقدام و شیوه استراماچونی برای دریافت بدهی‌های خود با وجود عدم حضور در استقلال، پوپولیستی است. او دائماً تلاش می‌کرد که دل هواداران را به دست آورد و در صفحه اینستاگرام دائماً با انتشار صحبت‌هایی به این موضوع اصرار می‌ورزید. استراماچونی مدام صحبت از علاقه‌اش به استقلال می‌کرد حال چگونه است که مبلغی بیشتر از حق خود می‌خواهد؟ هواداران استقلال باید هوشیار باشند و بدانند که این‌ها دلسوز استقلال نیستند.»

مددی درخصوص شرایط کنونی استقلال گفت: «ما 40 روز ویژه داشتیم و با تلاش همه ارکان باشگاه توانستیم این 40 روز سخت را پشت سر بگذاریم و بدهی شفر را پرداخت کنیم تا پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه باز شود. علاوه بر این تلاش ما بر این بود تا موارد درخصوص حرفه‌ای‌سازی را دنبال کنیم و این موضوع را هم به جاهای خوبی رساندیم و در این خصوص هم تمام مطالبات ریالی را پرداخت کردیم و منتظر بررسی‌های ای اف سی هستیم.»

او با اشاره به این موضوع که وضعیت تیم خوب است، صحبت‌های خود را این گونه ادامه داد: «تمرینات تیم بدون هیچ دغدغه‌ای در حال انجام است و تا اواسط هفته قرارداد بازیکنان جدید را ثبت خواهیم کرد تا ثبت قرارداد بازیکنان در سازمان لیگ به پایان برسد و بتوانیم از همه داشته‌هایمان در مسابقات استفاده کنیم. امیدوارم فصل خوبی داشته باشیم و بتوانیم در جایگاه مطلوبی قرار بگیریم.»

روز گذشته صحبت‌هایی درخصوص انتخاب مدیرعامل استقلال مطرح و حتی نام‌هایی نیز در فضای مجازی منتشر شد. سرپرست مدیرعاملی استقلال در این خصوص افزود: «من هم گاهاً این اسامی را می‌بینم و می‌شنوم. به شخصه از این افراد و تصمیمی که اتخاذ می‌شود اطلاعی ندارم چون هدفم خدمت به استقلال است. تا زمانی که باشم، به خدمت ادامه می‌دهم و این حواشی و مطرح شدن اسامی مدیرعاملی روی من اثر ندارد. سعی می‌کنم طوری کار کنم که هر وقت هوادار اسم من را می‌شنود، به نیکی از من یاد کند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار