در گفت‌وگو با پانا

روایت رئیس کمیسیون عمران شورای شهر تهران از موانع تکمیل پروژه بزرگراه شهید بروجردی

علیخانی: ۲۵۰۰ تن زباله دپو شده در مسیر احداث بزرگراه بروجردی برداشت شده است

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تاکید کرد اگر مشکلات مربوط به معارضان بزرگراه شهید بروجردی برطرف شود، این بزرگراه تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
روایت رئیس کمیسیون عمران  شورای شهر تهران از موانع تکمیل پروژه بزرگراه شهید بروجردی

محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا درباره تکمیل بزرگراه بروجردی اظهار کرد: «بخشی از این پروژه انجام شده است و بخشی از آن هم‌اکنون به دلیل داشتن معارض متوقف شده است. یکی از اشکالاتی که در گذشته وجود داشته این بوده که پروژه را شروع می‌کردند و بعد دنبال رفع معارض می‌رفتند. در صورتی که باید قبل از آغاز پروژه تکلیف معارضان مشخص می‌شد. پروژه تا جلوی زمین یا منزل افراد می‌رود و مالکان به راحتی توافق نمی‌کنند و قیمت‌های خود را بالاتر از نرخ واقعی می‌برند. قانونا هم نمی‌توان خانه را خراب کرد و باید مراحل قضایی و حقوقی را طی کرد و هزینه به حساب دادگستری واریز شود که این مراحل زمان‌بر است.»

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: «قبل از آغاز پروژه باید اعتبار پروژه مشخص شود. باید اعتبار رفع معارض دیده شود و قبل از آغاز پروژه همه موانع رفع شود ولی متاسفانه در اکثر موارد پروژه‌ها شروع و به معارض برخورده و پروژه متوقف شده است، این مساله شامل حال بزرگراه شهید بروجردی هم می‌شود.»

وی افزود: «در بزرگراه شهید بروجردی چند معارض وجود دارد که این موضوع را در جلسه‌ای با حضور معاون عمرانی شهردار تهران و همچنین شهردار منطقه 18 بررسی و تاکید کردیم هر چه سریعتر تکلیف معارضان این پروژه را مشخص کنند. البته اعتباراتی برای رفع معارض دیده شده است که تلاش‌ها در این بخش ادامه دارد و اگر این مشکل حل شود تا پایان سال پروژه شهید بروجردی را افتتاح خواهیم کرد.»

علیخانی در پاسخ به این سوال که آیا معارضان پروژه بزرگراه بروجردی ملکی است یا تاسیساتی، توضیح داد: «معارضان ملکی است ولی باید گفت مشکلات دیگری هم بوده که حل شده است مثل مطالعات این پروژه که درست انجام نشده است. در واقع مشخص نبوده که در مسیر این بزرگراه در گذشته زباله دفن می‌شده است و حجم زیادی زباله در آنجا دپو شده بود. اکنون در فرایند عملیات عمرانی مشخص شده که در بخش‌هایی از مسیر، از گذشته زباله دفن شده بوده و بنابراین مجبور شدند حدود 2 هزار و 500 تُن زباله برداشت کنند. این مساله ضعف مطالعات را نشان می‌دهد. بنابراین وجود چنین مسایلی هم در کند شدن انجام پروژه تاثیر داشته است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار