روحانی: اژه‌ئی کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجای گذاشت

تهران (پانا)- رییس جمهوری در پیامی با تسلیت درگذشت حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی، نماینده فقید رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا، گفت این عالم مجاهد کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجای گذاشت که به عنوان الگویی برای دانش‌آموختگان معارف اسلامی همواره الهام‌بخش خواهد بود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۱۴
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: اژه‌ئی کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجای گذاشت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، در پیام حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی آمده است: درگذشت دانشمند فرهیخته، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی، نماینده فقید رهبری در امور دانشجویان اروپا و آمریکا، موجب اندوه و تأثر عمیق شد.

روحانی تاکید کرد: این عالم مجاهد افزون بر تسلط بر علوم حوزوی و دانشگاهی در فعالیت‌های مختلف علمی و دانشگاهی از جمله تأسیس سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان، وحدت میان دانشگاه و حوزه و نیز در سایر سمت‌های خدمتگزاری، کارنامه درخشان و ارزشمندی از خود برجا گذاشت که به عنوان الگویی برای دانش‌آموختگان معارف اسلامی همواره الهام‌بخش خواهد بود.

رییس جمهوری افزود: اینجانب این ضایعه را به جامعه علمی و دانشگاهی، دوستداران، خانواده مکرم آن عالم وارسته و به ویژه خانواده بزرگوار شهید آیت‌الله بهشتی تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم علو درجات و همجواری با ائمه اطهار(ع) و برای عموم بازماندگان صبر و سلامتی مسألت دارم.

واعظی: اژه‌ئی خود را وقفِ آموزش جوانان مستعد این دیار کرد

همچنین محمود واعظی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: باخبر شدم که متاسفانه بیماری منحوس کرونا، حجت‌الاسلام والمسلمین جواد اژه‌ئی را نیز از ما گرفت. درگذشت ایشان برای اینجانب بسیار غم‌بار و برای نظام تعلیم و تربیت کشور، ثلمه جبران‌ناپذیری است.

واعظی اظهار داشت: اژه‌ئی همه ویژگی‌های مدیر تراز انقلاب اسلامی- از قبیل دانش، تخصص، تقوا، ممارست و ... - را در خود داشت و از نمادهای تجمیع تخصص و تعهد در مدیریت به شمار می‌رفت.

وی خاطرنشان کرد: به عنوان داماد شهید بزرگوار، آیت‌الله دکتر بهشتی ادامه‌ دهنده راه او در عرصه تعلیم و تربیت بود و خود را وقفِ آموزش و پرورش چندین نسل از جوانان مستعد این دیار کرد.

رییس دفتر رییس جمهوری تاکید کرد: آن مرحوم بیش از دو دهه از عمر پربارش را صرف تاسیس و بالندگی سازمان پرورش استعدادهای درخشان کرد و بدون تردید در همه موفقیت‌هایی که به برکت پرورش‌یافتگان مدارس سمپاد نصیب کشور شده، سهیم است.

واعظی تصریح کرد: اینجانب درگذشت این شخصیت فرهیخته، دانشمند و خدوم را به بازماندگان گرامی‌شان، خانواده بزرگ سمپاد و عموم ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنم. از درگاه حضرت باری‌تعالی برای آن مرحوم علو درجات و غفران الهی و برای خانواده و دوستداران‌شان، تسلی و صبر مسالت می‌کنم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار