به میزبانی مجموعه «عمارت روبرو»؛

درخشانی کنسرت آنلاین برگزار می‌کند؛ آغاز فعالیت یک تالار قدیمی

تهران (پانا) -میلاد درخشانی از نوازندگان و خوانندگان شناخته شده موسیقی کشورمان، روز ششم آذرماه به میزبانی مجموعه «عمارت روبرو» کنسرت آنلاینی را در تالار فرهنگ تهران برگزار می‌کند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
درخشانی کنسرت آنلاین برگزار می‌کند؛ آغاز فعالیت یک تالار قدیمی

به گزارش مهر، کنسرت آنلاین میلاد درخشانی نوازنده و خواننده شناخته شده کشورمان ساعت ۲۱:۳۰ روز ششم آذرماه از محل عمارت روبرو پیش روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

این نوازنده و خواننده با انتشار متنی درباره این کنسرت که با همراهی طاه مظاهری خواهد بود نوشته است: «خیلی خوشحالم که در تاریخ ۶ آذر ۱۳۹۹ در سالن فرهنگ اجرا خواهم داشت وبا توجه به شرایط کنونی و نبودن شما عزیزان در سالن حس عجیبی است برای من، اما با انرژی که شما از راه دور به من منتقل می‌کنید و همچنین تیم بسیار خوب برگزارکننده این اجرا، بدون شک شب فوق‌العاده‌ای برای من و همچنین شما خواهد بود.»

برگزاری کنسرت آنلاین میلاد درخشانی در حالی به میزبانی مجموعه «عمارت روبرو» برگزار می‌شود که این نوازنده و آهنگساز به نوعی افتتاح‌کننده دور تازه فعالیت‌های تالار فرهنگ از قدیمی‌ترین تالارهای شهر تهران خواهد بود که ساختمان آن در مجاورت ضلع شرقی تالار وحدت قرار دارد. این تالار که طی سال‌های گذشته از مجموعه‌های فرهنگی تابعه وزارت آموزش و پرورش بوده سال ۱۳۸۴ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

آذر ماه سال ۱۳۹۸ بود که طی تفاهم‌نامه میان وزارت آموزش و پرورش و مجموعه فرهنگی هنری عمارت روبرو، قرار شد تا تالار فرهنگ به عنوان یکی از مهمترین بناهای تاریخی شهر تهران، میزبان گروه‌های موسیقی و هنرمندان تئاتر شود. مجموعه عمارت روبرو مکانی در شمال چهارراه ولیعصر است که گروهی از جوانان در سه حوزه تئاتر، موسیقی و تجسمی در آن فعالیت می‌کنند.

تالار فرهنگ مکانی با ظرفیت ۵۰۰ نفر است که ۳۸۰ تماشاچی در طبقه همکف و ۱۲۰ نفر در بالکن آن مستقر می‌شوند. این تالار در خیابان حافظ پایین‌تر از خیابان شهریار و در شرق تالار وحدت قرار گرفته و سال ۱۳۸۴ خورشیدی به عنوانبنای ارزشمند و شاخص با معماری نئوکلاسیک به ثبت سازمان میراث فرهنگی رسیده است.

این بنا در محوطه‌ای مربع شکل با نمای آجری و حاشیه و لبه‌های بام و ستون‌های سیمانی در یک طبقه با کاربری سالن آمفی‌تئاتر احداث شده است. وجود طاقی بالای ایوان مستطیل شکل، نظیر رواق‌های قدیمی بناهای قاجاری ساخته شده و ستون‌های زیبا و شکیل ساختمان با آجر چینی قابل‌تحسین و قاب بندی‌های متناسب از شاخص‌ترین عناصر تزیینی این بنا است.

تالار فرهنگ یک سالن به اصطلاح قاب‌صحنه‌ای است. این تالار در اوایل برگزاری جشنواره تئاتر فجر میزبان این جشنواره بوده است، اما با اینکه ظرفیت بالایی در اجرا و برگزاری رویدادهای هنری دارد، به مرور زمان از جرگه سالن‌های تئاتر خارج شد.

طبق برنامه‌ریزی ‌ها قرار بر این است که روز هفتم آذر ماه نیز ماکان اشگواری و محمد شریعت نیز اجرای بداهه‌ای با عنوان «تماس از دست رفته» را در قالب کنسرت آنلاین برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار