رهبر انقلاب درگذشت حجت‌الاسلام اژه‌ای را تسلیت گفتند

رهبر انقلاب: حجت‌الاسلام اژه‌ای یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب بر جای گذاشت

این مجاهد خاموش که برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیت‌الله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان و انقلاب استوار ساخت

تهران (پانا) - رهبر انقلاب اسلامی در پیامی درگذشت عالم مجاهد حجت‌الاسلام دکتر جواد اژه‌ای را تسلیت گفتند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
رهبر انقلاب: حجت‌الاسلام اژه‌ای یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب بر جای گذاشت

متن پیام حضرت آیت الله خامنه‌ای ، رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با اندوه و تأسف فراوان خبر درگذشت عالم مجاهد جناب حجةالاسلام آقای دکتر جواد اژه‌ئی را دریافت کردم؛ شخصیت برجسته و ممتازی که سالهای متمادی مجاهدت‌های بزرگ و مبارک را با اخلاص و بدون اندک تظاهری عهده‌دار شد و یادگارهای فراموش‌نشدنی برای کشور و انقلاب بر جای گذاشت. تشکیل انجمن‌های اسلامی دانشجویان در اروپا، تشکیل مدارس استعدادهای درخشان کشور، مدیریت پدرانه بر مجموعه‌های نخبگانی جوان، و سازنده‌ی دوران طلائی مدال‌آوری‌های علمی بین‌المللی از جمله‌ی این یادگارهای بی‌همانند است.

این مجاهد خاموش که برادر شهیدی عزیز و داماد شهید عالیقدر آیةآلله بهشتی بود بنای نخبگی و نخبه‌پروری را بر شالوده‌های محکم ایمان و انقلاب استوار ساخت و سپیدروی و سرافراز به ملاقات خداوند رحیم شتافت. اینجانب با تأسف عمیق، به همسر گرامی و صبور و فرزندان عزیز و دیگر منسوبان و بازماندگان ایشان و نیز به عموم جامعه‌ی نخبگانی کشور تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای آن مرحوم مسألت مینمایم.»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین جواد اژه‌ای، داماد ارشد شهید بهشتی و برادر شهید اکبر اژه‌ای از شهدای فاجعه انفجار حزب جمهوری اسلامی، صبح امروز دار فانی را وداع گفته و به برادر شهیدش پیوست. ایشان نماینده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در امور دانشجویان اروپا و آمریکا بود که در پی ابتلا به کرونا در سن ۷۲ سالگی درگذشت.

وی که داماد و پسرخاله دکتر بهشتی و از طرف مادری جزو خاندان صدر بود، پیش از انقلاب دکترای روانشناسی تجربی از دانشگاه وین گرفت و پس از انقلاب در دولت دفاع مقدس، وزیر مشاور و رییس سازمان بهزیستی و سپس معاون فرهنگی نخست‌وزیر شد.

او در دهه شصت سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را تأسیس کرد و دو دهه رییس سمپاد بود.

مرحوم اژه‌ای همچنین در دولت‌های هاشمی و خاتمی، مشاور فرهنگی رییس‌جمهور بود.

یادآور می‌شود برادر شهید ایشان (اکبر اژه‌ای) که از شهدای هفتم تیر بودند در اصفهان به خاک سپرده شدند و در آن زمان در محل بقعه شهدای هفتم تیر سنگ یادبودی برای ایشان قرار داده شد که اینک حجت الاسلام والمسلمین جواد اژه ای وصیت کرده تا در آن محل دفن شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار