پخش مستند جدید «ریشه ها، سفر نوع بشر» از شبکه چهار

تهران (پانا) - مستند شش قسمتی «ریشه ها، سفر نوع بشر» از 24 آبان ماه در برنامه چهارسوی علم به نمایش در می آید.

کد مطلب: ۱۱۳۸۶۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پخش مستند جدید «ریشه ها، سفر نوع بشر» از شبکه چهار

به گزارش روابط عمومی شبکه چهار سیما، «ریشه ها، سفر بشریت» محصول 2017 آمریکا است که از امشب 24 آبان ماه هر شب ساعت 22 در قالب مجموعه ی چهار سوی علم به نمایش در می آید.
جرقه و تمدن، فریب دادن مرگ، قدرت پول، ساختن آینده، سفر به ناشناخته ها و مسیر پیش رو عناوین قسمت های این مستند است.
در قسمت اول این مستند با عنوان "جرقه و تمدن" آمده است: همراه با کشف آتش توسط انسان تمدن آن دچار تغییرات بسیاری شد. مقابله دربرابر حیوانات وحشی، استفاده در جنگ ها، آتش سوزی ها و از بین رفتن خانه ها و بکارگیری سوخت ها برای قطارها تا امروزه که از آن برای فرستادن موشک به فضا استفاده می شود.
در قسمت دوم با عنوان فریب دادن مرگ آمده است: در گذشته انسان ها به واسطه بسیاری زخم ها یا بیماری های ساده می مردند. اما با شناخت باکتری ها، ویروس ها و انجام واکسیناسیون امروزه تعداد اندکی از انسان ها بر اثر بیماری فوت می کنند. این برنامه سیر زمانی تحولات دارو را نشان می دهد.
بررسی سیر تاریخی تحولات پول طی گذر زمان. مبادله کالا به کالا و سپس پول کالایی و پول فلزی و پیدایش انواع اسکناس ها و چاپ امروزه اسکناس در قسمت سوم این مجموعه صورت می گیرد.
تاریخچه سفر انسان از کلبه های استخوانی تا آسمان خراش ها و مسیر ساختن آینده در قسمت چهارم بررسی می شود .
در قسمت پنجم با عنوان "سفر به ناشناخته ها" آمده است: روزی رویای بشر این بود که به سرزمین های جدید راه یابد. امروزه نیز تلاش های بسیاری انجام شده است. مانند این که ثابت شود روزی قاره ها به یکدیگر پیوسته بوده اند.
در ششمین قسمت این مجموعه با عنوان "مسیر پیش رو" خواهیم دید: غلبه بر مشکل زمان سبب شده است تا انسان همواره تلاش نماید تا سرعت را افزایش دهد. استفاده از اسب تا سپس تلاش هایی برای ساخت خودرو های صنعتی و بزرگراه ها. عصر فناوری اطلاعات سبب تحولات چشمگیری در سامانه ای حمل و نقل خواهد شد.
مجموعه ی «چهار سوی علم» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه چهار سیما از یکشنبه تا چهارشنبه ساعت 22 روی آنتن شبکه چهار سیما می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار