معاون علوم پزشکی گیلان:

مردم خستگی، سردرد و آبریزش را جدی بگیرند

رشت ( پانا) -معاون علوم پزشکی گیلان اعلام کرد توصیه جدید و جدی ما به مردم مراجعه به سامانه ۴۰۳۰ در صورت مشاهده علائم بیماری همچون خستگی، سردرد، آبریزش خفیف، گلودرد، بدن درد و بی حالی است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۶۱۴
لینک کوتاه کپی شد
مردم خستگی، سردرد و آبریزش را جدی بگیرند

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۱ بیمار کرونایی جدید در سطح بیمارستان های استان گیلان بستری شدند، اظهار کرد: همچنین ۶۰ بیمار سرپایی که نیاز به بستری نداشتند را شناسایی کردیم.

وی مجموع بیماران بستری در سطح بیمارستان های استان را ۴۲۲ نفر دانست و افزود: از این تعداد ۹۰ بیمار بدحال شدند و به مراقبت های ویژه نیاز دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه اکنون همه مردم می دانند باید ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و شستن دست ها را جدی بگیرند، اضافه کرد: توصیه جدید و جدی ما به مردم مراجعه به سامانه ۴۰۳۰ در صورت مشاهده علائم بیماری همچون خستگی، سردرد، آبریزش خفیف، گلودرد، بدن درد و بی حالی است.

حیدرزاده، همچنین از مردم خواست به جای مراجعه به بیمارستان ها به یکی از مراکز ۱۶ ساعته خدمات جامع سلامت مراجعه کنند و گفت: ازدحام در بیمارستان کار درستی نیست؛ البته شاهد هراس و گریز افراد از بیمارستان هستیم و متاسفانه بیماران با حال بد مراجعه می کنند، اما اگر با سامانه ۴۰۳۰ به موقع تماس بگیرید، با دریافت راهنمایی مناسب، دیگر نیازی به ICU نخواهند داشت.

وی همچنین به مردم توصیه کرد: خوددرمانی را کنار بگذارند و یادآور شد تنها از داروهای شیمیایی مورد تایید وزارت بهداشت برای کنترل بیماری و کاهش التهاب استفاده می کنیم و تاکنون هیچ داروی گیاهی و شیمیایی به صورت اختصاصی برای درمان کرونا وجود نداشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار