رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امری ضروری در برداشت زعفران

نیشابور ( پانا)- مدیر جهاد کشاورزی نیشابور از زعفران کاران شهرستان درخواست کرد تا نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام لازم را داشته باشند و هنگام برداشت گلبرگ ‌های زعفران حتما از ماسک و دستکش و سایر الزامات بهداشتی استفاده کنند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۵۸۷
لینک کوتاه کپی شد
رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی امری ضروری در برداشت زعفران

به گزارش روابط عمومی جهادکشاورزی نیشابور، معاون رئیس سازمان ومدیرجهادکشاورزی نیشابور از فعالان عرصه زعفران در این شهرستان خواست برای جلوگیری از شیوع احتمالی ویروس همه گیر کرونا از رهاسازی گلبرگ‌ها و ضایعات این محصول در محیط زندگی خودداری کرده و آنها را در حاشیه روستا‌ها و خیابان‌ها رها نکنند.

محمدعلی فرهمندراد افزود: جلوگیری از شیوع این بیماری در این بخش نیازمند توجه دقیق به رعایت شیوه نامه های بهداشتی و مسائل پیشگیرانه است.

وی با اشاره به همزمانی مراحل برداشت و پَرکردن گل زعفران با شیوع ویروس کرونا یادآور شد: با عنایت به گروهی و جمعی بودن این اقدامات و با توجه به آن که گل زعفران از مبداء تا مقصد به دست چند نفر می‌چرخد و عامل مهمی برای انتقال ویروس همه گیر کرونا محسوب می‌شود اگر یک نفر در این فرآیند، آلوده به بیماری کووید۱۹ باشد افراد زیادی را درگیر این بیماری می‌کند.

فرهمند خاطر نشان کرد رعایت مسائل پیشگیرانه و شیوه نامه‌های بهداشتی برای جلوگیری از ابتلا به کرونا در زمان برداشت زعفران امری ضروری است. برداشت این محصول در شهرستان نیشابور از ابتدای آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار