شهرستان رشت دارای ۱۱۱ اثر تاریخی است

رشت (پانا) - فرماندار شهرستان رشت با تاکید بر ضرورت توجه به حفظ بافت های تاریخی عنوان کرد هم اکنون ۱۱۱ اثر تاریخی در این شهرستان داریم.

کد مطلب: ۱۱۳۸۵۷۱
لینک کوتاه کپی شد
شهرستان رشت دارای ۱۱۱ اثر تاریخی است

به گزارش اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری گیلان، علی فتح اللهی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رشت در فرمانداری با اشاره به پتانسیل های خوب و قابل توجه در حوزه گردشگری شهرستان اظهار کرد: اگر به این مهم خوب پرداخته و رسیدگی شود می تواند پاسخگوی بخش عمده ای از بیکاری باشد.

وی با بیان اینکه مراکز گردشگری بنا به دلایل مختلف از جمله شیوع ویروس کرونا دچار مشکلات اقتصادی شدند، افزود: کرونا ضمن اینکه به کل فعالیت های اقتصادی و اجتماعی ضربه وارد کرد در بخش گردشگری بیشترین آثار تخریبی را نشان می دهد.

فرماندار شهرستان رشت خاطر نشان کرد: در ارتباط با استفاده از تسهیلات ناشی از احیاء بافت های فرسوده، آثار تاریخی خوبی در شهرستان رشت داریم که افراد می توانند از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به عدم وجود تابلوهای اختصاصی گردشگری برای راهنمایی مسافران در برخی مناطق خاطر نشان کرد: تابلوهایی باید در سطح شهرستان رشت نصب شود تا مسافران را به سمت فضاهای گردشگری و آثار تاریخی سوق دهد.

فتح اللهی در ادامه به توانمندی های حوزه صنایع دستی شهرستان رشت و فعالیت حدود هشت هزار هنرمند در این عرصه اشاره و خاطر نشان کرد: ضروریست تا بازارچه های دائمی عرضه تولیدات صنایع دستی در این شهرستان راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه از توان تولید در عرصه های مختلف صنایع دستی در شهرستان رشت برخوردار هستیم، اضافه کرد: باید با تشکیل کارگروه و راه اندازی بازارچه هایی بتوانیم زمینه فعالیت بیشتر هنرمندان در این عرصه را فراهم کنیم.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه بیان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را باید با نگاه اقتصادی و ایجاد اشتغال رونق بیشتری دهیم.

محمدرضا احمدی سراوانی اظهار کرد: هر میزان در حوزه صنایع دستی و مشاغل خانگی تلاش شود در اشتغالزایی و کسب درآمد کمک کرده ایم، بنابراین حتما باید بازارچه دائمی عرضه محصولات صنایع دستی را داشته باشیم.

وی با اشاره به ظرفیت های گردشگری شهرک تاریخی ماسوله خاطر نشان کرد: موانع مربوط به ثبت جهانی شهرک تاریخی ماسوله رفع شود.

یکی دیگر از نمایندگان مردم شهرستان رشت در مجلس شواری اسلامی نیز با اشاره به اهمیت گردشگری به عنوان یک صنعت گفت: این صنعت در برخی از استان های کشور بر اساس نوع آب و هوا از جمله گیلان صنعت مهمی است.

جبار کوچکی نژاد با اشاره به نقش مهم صنعت گردشگری در رونق اشتغالزایی افزود: در مجلس دهم بسیار تلاش کردیم تا سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را تبدیل به وزارتخانه کنیم.

وی کل اعتبارات وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در سال جاری را حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: از این میزان حدود ۵۳۰ میلیارد تومان مربوط به فصل اول حقوق و بقیه برای سایر موارد است.

وی با بیان اینکه دولت تاکنون شرح وظایف وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به مجلس ارائه نداده است، خاطرنشان کرد: بر اساس شرح وظایف می توانیم دستگاه های دیگر را مجاب به کمک به این وزارتخانه کنیم.

کوچکی نژاد بیان کرد: در افق ۱۴۰۰ قرار بود به ۲۰ میلیون گردشگر خارجی برسیم اما اکنون به حدود پنج میلیون گردشگر خارجی رسیده ایم که در این بین استان گیلان کمترین گردشگر خارجی را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار