اهمیت ویتامین A در دوران بارداری

تهران (پانا) -در دوران بارداری تامین مواد مغذی و ویتامینهای مورد نیاز برای حفظ سلامت مادر و جنین از اهمیت بیشتری برخوردار است. ضرورت دارد در این دوران چندین نوع ویتامین از جمله ویتامین A در رژیم غذایی مادر گنجانده شود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
اهمیت ویتامین A در دوران بارداری

به گزارش ایسنا، ویتامین A از جمله ویتامین‌های محلول در چربی است که در کبد وجود دارد. این ویتامین در رشد جنین نقش حائز اهمیتی دارد. وجود ویتامین A در رژیم غذایی به رشد قلب، ریه‌ها، کلیه‌ها، چشمها و استخوانهای جنین و همچنین رشد سیستم تنفسی و عصبی مرکزی کمک می کند.

لازم نیست روزانه مقدار کافی ویتامین A در رژیم غذایی گنجانده شود اما می‌توان این ویتامین را در عرض چند روز یا حتی به طور متوسط در یک هفته مصرف کرد.

ویتامین A بیشتر در محصولات لبنی، میوه‌ها و سبزیجات و ماهیان روغنی وجود دارد. میوه‌ها و سبزیجات نارنجی رنگ حاوی بتاکاروتن است که بدن این ترکیب را به ویتامین A تبدیل می کند.

به نقل از pledgetimes، زنان می‌توانند میزان کافی از این ویتامین را از طریق رژیم غذایی تامین کنند و نیازی به مصرف مکمل نیست. همچنین از آنجاییکه این ویتامین به راحتی از طریق مصرف مواد غذایی تامین می شود فقر ویتامین A شایع نیست. از جمله علائم کمبود این ویتامین در بدن می توان به دید ضعیف در شب و ضعیف بودن سیستم ایمنی اشاره کرد. همچنین کمبود این ویتامین موجب بروز بیماریهای مرتبط با چشم می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار