مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان خبر داد؛

اجرای طرح پاییزه کتاب در گیلان

رشت ( پانا) -  مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از اجرای طرح «پاییزه کتاب» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت ۲۸ کتابفروشی گیلان در این طرح مشارکت دارند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۴۵۰
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پاییزه کتاب در گیلان

به گزارش اداره کل فرهنگ و ارشاد استان گیلان، فیروز فاضلی با اشاره به فرارسیدن هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «دانایی؛ مانایی» از ۲۴ لغایت ۳۰ آبان ماه، اظهار کرد: امسال برنامه‌هایی با موضوعات مختلف و متنوع در نظر گرفته شده که شامل تجلیل از ناشران برگزیده، تجلیل از کتابفروشان، بازدید از کتابفروشی‌ها و انتشارات استان و تجلیل از فعالان فرهنگی در حوزه کتاب و کتابخوانی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان رضوانشهر بازدید از کتابفروشی‌های شهرستان و نمایشگاه کتاب از نویسندگان را خواهیم داشت، افزود: تجلیل از مروجین کتاب، دیدار با کتابداران، نشست شاعران و مسابقه «بهترین جمله در مورد کتاب» بخشی دیگر از این برنامه‌هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، از برگزاری اختتامیه اولین مسابقه قصه‌گویی مجازی «فرزندان ایرانیم» در شهرستان لاهیجان خبر داد و اضافه کرد: در شهرستان رودبار برگزاری نمایشگاه کتاب و مسابقه نقاشی کتابخوانی، در شهرستان بندرانزلی اجرای شب شعر و مسابقه نقاشی «بهار مهربانی» و در شهرستان ماسال تجلیل از کتابخوانان برتر شهرستان، معرفی کتاب در فضای مجازی و پویش کتابخوانی خواهیم داشت.

فاضلی، با بیان اینکه شهرستان تالش در هفته کتاب میزبان خوانش شعر وحدت توسط شاعران اهل تسنن و تشیع خواهد شد، گفت: برپایی نمایشگاه کتاب، اهدای کتاب، برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی مجازی با موضوع کتاب و... نیز در دیگر شهرستان ها برگزار می شود.

وی تقدیر از برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان را از دیگر برنامه ها دانست و عنوان کرد: معرفی روزانه کتاب در فضای مجازی و برپایی مراسم عصری با شعر در فضای مجازی با موضوع هفته کتاب نیز در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از اجرای طرح «پاییزه کتاب» همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی خبر داد و تصریح کرد: این طرح با اختصاص ۲۰ درصد یارانه خرید از ۲۴ آبان ماه آغاز شده و تا ۳۰ آبان ماه ادامه دارد.

فاضلی، با بیان اینکه کتاب‌های عمومی، دانشگاهی و کودک و نوجوان مشمول طرح حمایتی پاییزه کتاب هستند، یادآور شد: ارائه تخفیف در طرح حمایتی پاییزه کتاب فقط شامل کتاب های چاپی است و کتاب های آموزشی، کمک آموزشی، چاپ افست، بدون شماره شابک، دارای شابک غلط و کتاب هایی که در بانک اطلاعاتی خانه کتاب و ادبیات ایران ثبت نشده اند، در این طرح قرار نمی گیرند.

وی با بیان اینکه ۲۲ کتابفروشی مرکز استان و شش کتابفروشی سایر شهرها در این طرح مشارکت دارند، گفت: انتشارات جنگل جاودانه، طاعتی، وارسته، بوستان کتاب، پاتوق کتاب، خانه کتاب، روزگار، روشنان، شهر کتاب، ماه نو، مرکز فرهنگی آسمان، مرکز فرهنگی بهشت، مژده، میرزایی، نشر شمیم مهر و اندیشه، اردیبهشت، رستگار(دو شعبه)، فرازمند، دیبا، باقری و کودک و نوجوان باز باران در رشت و روشنا و معلم در بندرانزلی، خانه کتاب و شهر کتاب لاهیجان و خاوری و شهر کتاب لنگرود از جمله کتابفروشی‌های همکار در طرح «پاییزه کتاب» هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار