استاندار گیلان:

همدلی بین مسئولان و جامعه، الگو و راهبردی برای موفقیت است

رشت ( پانا) - استاندار گیلان بیان کرد فرصت باقیمانده از دولت را فصل جدیدی برای گره‌گشایی از امور مردم و مطلعی برای همت دوباره در راستای پیشرفت کشور و استان می دانم.

کد مطلب: ۱۱۳۸۳۴۷
لینک کوتاه کپی شد
همدلی بین مسئولان و جامعه، الگو و راهبردی برای موفقیت است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ ارسلان زارع در نشست مجمع نمایندگان گیلان که با حضور آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت در سالن غدیر استانداری برگزار شد؛ با اشاره به اینکه آنچه معمار کبیر انقلاب امام راحل عظیم‌الشأن از تفکیک و استقلال قوا برای نظام جمهوری اسلامی ایران بنا نهاد؛ نقشه راه تعالی کشور است، اظهار کرد: سه قوه در عین استقلال کاری، با تعامل و هم افزایی برنامه های خود را در جهت پیشبرد امور و خدمت به مردم انجام می‌دهند و اندیشه ای جز خدمت و رفع تنگناهای موجود برای ملت ندارند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی براینکه دولت در وسط میدان است و همه باید به دولت کمک کنند، گفت: باور قلبی من این‌ست طی فرصت باقیمانده دولت، هر روز، فصل جدیدی از گره گشایی امور مردم و مطلعی برای همت دوباره در راستای پیشرفت کشور و استان است و نباید لحظه ای از آن غفلت شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه کشاندن بگومگو های بین مسئولان نزد مردم، آسیبی جز ناامیدی و یأس برای آنان ندارد، افزود: این اختلاف دیدگاه ها که البته همگی از سر خیرخواهی برای تعالی گیلان عزیز و ایران سرافراز است؛ نباید به عرصه عمومی کشانده شود.

وی بر ضرورت حفظ همدلی و وحدت در جهت ارتقاء امنیت و اقتدار کشور و استان‌مان تأکید کرد و گفت: آنچه برنامه های توسعه ای کشور و استان را با موفقیت همراه می سازد؛ بطور قطع سیاست انسجام و وحدت است.

زارع، اعمال تحریم های بی سابقه از سوی دولت آمریکا و تحمیل بر ملت ایران را اقدامی کاملاً غیرقانونی و آشکار عنوان و خاطرنشان کرد: مردم ما با پایمردی و استقامت، ثابت کردند که ایرانیان عزتمند، هرگز خواری و ذلت را نمی‌پذیرند و این شکیبایی نیز حقانیت ملت ما را به جهانیان ثابت کرد.

استاندار گیلان رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران در جریان برگزاری انتخابات امریکا را مبتنی بر این راهبرد اساسی که ما برنامه های خود را به هیچ اراده خارجی پیوند نمی زنیم، دانست و گفت: این برنامه ها به اصول و توانمندی داخلی ما گره خورده و زنجیره آن با تغییر دولت‌های بیگانه، گسسته نمی‌شود.

وی به گذشت نزدیک به ۹ ماه از شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: طی این مدت مجموعه دولت نهایت تلاش خود را انجام داده تا علاوه بر مقابله با بیماری، وضعیت عمومی جامعه نیز مدیریت و در این مسیر از همه ظرفیت ها استفاده شود.

وی با یادآوری اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا از اقدامات ستاد و کمیته های وابسته به آن و نیز عملکرد کادر درمان و سلامت قدردانی کرده و آن را جهاد فی سبیل الله خواندند، افزود: معظم له براین نکته که هرجا وزارت بهداشت، مصادیق محدودیت را تعیین کرد، بقیه دستگاه‌ها باید بدون در نظر گرفتن ملاحظات دیگر، آنها را رعایت و اجرا کنند ، تأکید داشتند و بر این مبنا معتقدم همه ارکان کشور باید سیاست‌های ابلاغی ستاد ملی را که مبتنی بر نظرات کارشناسی و تخصصی است؛ به مثابه قانون دانسته و لازم الاجرا تلقی کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان وجود همدلی بین مسئولان و جامعه را الگویی از موفقیت خواند که باید در همه موضوعات به عنوان یک راهبرد مدنظر باشد.

وی به اهتمام جدی در مسیر استفاده از ظرفیت های استان و تشکیل ستاد حمایت از سرمایه گذاری داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: ستاد تنظیم بازار استان به طور منظم برگزار می شود و برای رفع نیازهای مردم به کالاهای اساسی، برنامه ریزی عملیاتی دارد.

وی همچنین به دیدار اخیر خود با وزیر جهاد کشاورزی در خصوص اهمیت تامین نهاده های کشاورزی به خصوص کود و سم در شرایط متاثر از تحریم‌های اقتصادی اشاره و اضافه کرد: این مهم نیازمند مدیریت و حمایت ویژه به منظور فراهم کردن زمینه تداوم فعالیت تولید کنندگان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار