سه بیمارستان بزرگ کشور به بهره‌برداری رسید

تهران (پانا) - در دهمین آیین پویش ره سلامت و در مراسمی با حضور رییس جمهور و وزیر بهداشت، سه بیمارستان بزرگ کشور در مشهد مقدس، قم و زرند کرمان با ظرفیت 781 تخت که با اعتباری بالغ بر 591 میلیارد و 800 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده از طریق ویدیو کنفرانس، به بهره برداری رسید.

کد مطلب: ۱۱۳۸۳۰۲
لینک کوتاه کپی شد
سه بیمارستان بزرگ کشور به بهره‌برداری رسید

به گزارش وبدا، پروژه ساخت بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد مقدس تا سال 96، فقط 5 درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما از تابستان 96 برای تکمیل به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار و پس از سه سال و با اعتباری بالغ بر 310 میلیارد تومان با ظرفیت 400 تخت بیمارستانی ساخته و تجهیز شد.

مساحت این بیمارستان 32 هزار و 500 متر مربع و زیربنای آن 24 هزار و 500 متر مربع است که در 8 طبقه احداث شده و شامل بخش های اورژانس، کلینیک ویژه، پاراکلینیک، بستری، اتاق عمل، زایمان، آزمایشگاه، تصویربرداری و ... است که با بهره برداری از این مرکز آموزشی، درمانی برای حداقل 230 نفر اشتغال ایجاد شده است.

بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم مقدس

بیمارستان امیرالمومنین(ع) قم با مشارکت خیّرین سلامت و در زیربنای 21 هزار و 500 متر مربع و در 8 طبقه با ظرفیت 231 تخت بیمارستانی با اعتباری بالغ بر 152 میلیارد تومان ساخته و تجهیز شده است.

با بهره برداری از این بیمارستان که موقوفه فقیه پارسا و نیکوکار، مرحوم آیت الله العظمی حاج سید محمد باقر خوانساری است، برای 500 نفر اشتغال ایجاد می شود.

بیمارستان سینا زرند کرمان

بیمارستان زرند کرمان با ظرفیت 150 تخت بیمارستانی در 6 طبقه در زمینی با زیربنای 13 هزار متر مربع و صرف اعتباری بالغ بر 129 میلیارد و 800 میلیون تومان ساخته و تجهیز شده و دارای 13 بخش درمانی است که برای 450 نفر اشتغال ایجاد کرده است.

این بیمارستان دارای بخش های اورژانس، رادیولوژی، سی تی اسکن، دیالیز، آزمایشگاه، درمانگاه تخصصی، کودکان، بستری زنان و زایمان، بستری داخلی زنان و مردان، جراحی، واحدهای اختصاصی زایمان(LDR)، مراقبت های ویژهICU، سی سی یو، مراقبت های ویژه نوزادان و 4 اتاق عمل پیشرفته و مجهز است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار