معاون سوادآموزی استان آذربایجان شرقی:

کلاس های سوادآموزی آذربایجان شرقی در سه وضعیت پیش بینی و برگزار می شود

تبریز(پانا) - معاون سوادآموزی استان آذربایجان شرقی در خصوص کلاس های سوادآموزی و تاثیر شرایط بهداشتی حاکم در جامعه بر کلاس ها گفت طبیعی است با شیوع ویروس کرونا کلاس های سوادآموزی نیز تحت تاثیر قرار گیرد، اما رویکرد سوادآموزی استان بر این بوده که آموزش تعطیل نشود و طبق بخشنامه سازمان نهضت سوادآموزی، کلاس های سوادآموزی نیز همانند کلاس های آموزش و پرورش در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز با شرایط حضوری، نیمه حضوری و غیر حضوری یا مجازی برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۹۸
لینک کوتاه کپی شد
کلاس های سوادآموزی آذربایجان شرقی در سه وضعیت پیش بینی و برگزار می شود

اسفندیار صادقی در ارتباط تلفنی با برنامه رادیویی سحرلر، خاطر نشان کرد : با توجه به اینکه عمده کلاس های سوادآموزی فرد به فرد بوده و یا تعداد افراد حاضر در کلاس بسیار کم است و از طرفی اخیرا طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا استان، برگزاری کلاس های زیر 10 نفر در روستاها با رعایت دستورالعمل های بهداشتی بلامانع است، سوادآموزی نیز در تلاش است با مصوبه ستاد مقابله با کرونا کلاس ها را بصورت حضوری برگزار کند. چرا که در آموزش بزرگسالان تدریس مجازی سخت و بعضا غیر ممکن است، اما با این حال آموزش ها از طریق صدا و سیما و شبکه شاد ادامه دارد.

معاون مدیرکل در حوزه سوادآموزی در خصوص درصد با سوادی استان اظهار کرد: طبق آمار اعلامی سازمان نهضت سوادآموزی به استان، درصد باسوادی در استان آذربایجان شرقی ۹۵.۶ درصد است و تلاش آموزش و پرورش بر این است که در پایان سال ۱۴۰۰ و سرشماری عمومی نفوس و مسکن با ارتقاء مناسب روبرو شود.

وی در ارتباط با شرایط باسوادی شهرستان تبریز و اینکه چرا ۳۰ درصد جمعیت بی سواد استان در تبریز است، گفت: با توجه به اینکه نزدیک ۴۶ درصد جمعیت ۱۰-۴۹ ساله استان که گروه هدف سوادآموزی است، در تبریز هستند، طبیعی است درصد بی سوادی نیز بالا باشد و از طرفی تبریز مهاجر پذیر بوده و از استان های اطراف و از سراسر استان به این شهر مهاجرت می کنند.

صادقی افزود: خوشبختانه تبریز با درصد با سوادی ۹۷.۴ درصد از سطح میانگین استان و کشور بالاتر است.

معاون سوادآموزی استان در پایان ریشه کنی بی سوادی را منوط به همت عمومی دانسته و پای کار آمدن تمامی سازمان ها و نهادها از جمله شرکای سوادآموزی را ضروری دانست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار