مراقبت از افراد پرخطر در برابر کرونا جدی گرفته شود

اردبیل (پانا)- استاندار اردبیل با بیان اینکه بیشترین افراد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستانها را افراد دارای بیماری زمینه‌ای، گروه‌های پرخطر و بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهد، تاکید کرد باید در زمینه شناسایی و مراقبت از این افراد جدی‌تر اقدام کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۹۰
لینک کوتاه کپی شد
مراقبت از افراد پرخطر در برابر کرونا جدی گرفته شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنامجو، استاندار اردبیل در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا افزود: لیست افراد پرخطر و بالای ۶۰ سال باید توسط مراکز بهداشت در اختیار پایگاه‌های بسیج قرار گیرد تا اطلاع‌رسانی و آموزش‌های لازم به آنها ارائه و مراقبت از آنها بیشتر شود.

او با اشاره به کمبود تخت‌های بستری در بخش مراقبت‌های ویژه، بیان کرد: مراقبت از سالمندان و گروه‌های پرخطر در کاهش تعداد بستری‌ها مهم بوده و همگان باید در زمینه فرهنگ‌سازی جهت مراقبت بیشتر از سالمندان فعال باشند.

استاندار اردبیل به افزایش شیوع کرونا در استان و تعداد مبتلایان به این بیماری اشاره کرد و خواستار رعایت نکات بهداشتی، پرهیز از برگزاری همنشینی‌ها و اجتماعات خانوادگی تا زمان کاهش شیوع کرونا شد.

بهنام جو با بیان اینکه قرارگاه مقابله با کرونا در استان فعال شده، خواستار تشدید نظارت بر اماکن عمومی و جلوگیری از فعالیت اصناف غیر ضروری در استان شد و اضافه کرد: باید با استفاده از روش‌های بازدارندگی از قبیل جریمه و نظارت‌های مستمر از فعالیت اصناف بی‌توجه به پروتکل های بهداشتی جلوگیری کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل نیز در این جلسه به آغاز طرح کنترل اصناف و ممانعت از فعالیت آنان بعد از ساعت ۱۸ اشاره کرد و گفت: در مراکز شهرها ؛ پاساژها، بازار تاریخی و برخی مغازه‌ها نکات ارائه شده در خصوص تعطیلی در موعد مقرر را رعایت می‌کنند، ولی در مناطق حاشیه‌ای نیاز به نظارت و مراقبت بیشتری داریم.
بهروز ندایی افزود: در حال حاضر وضعیت ۲ شهرستان اردبیل و مشگین شهر به حالت مشکی بوده و رسته‌های شغلی غیر ضروری در مشگین‌شهر به طور کلی تعطیل است.

او از انجام گشت‌های مشترک در اردبیل خبر داد و افزود: در جریان این بازدیدها رعایت نکات بهداشتی، زمان تعطیلی پاساژ ها و بازارچه تذکر داده می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار