۲۱ درصد از دانش‌آموزان دچار چاقی مفرط هستند

مشهد(پانا)- رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت وزارت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان متعهد شده اند که با کمک مدارس و دانشگاه علوم پزشکی، سه درصد از وضعیت چاقی دانش‌آموزان را تا پایان اجرای طرح کوچ کاهش دهند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
۲۱ درصد از دانش‌آموزان دچار چاقی مفرط هستند

مراسم افتتاحیه طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ)، با حضور حسن محمدزاده رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، رزا درسنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ و جمعی از نمایندگان این ناحیه در محل دبستان فرهنگ و ادب پارسی ثابت برگزار شد.
حسن محمدزاده گفت: ۶۰ درصد از جامعه ما دارای اضافه وزن و چاقی است و ۲۱ درصد از دانش‌آموزان دچار چاقی مفرط هستند و ما به عنوان بزرگ‌ترین دستگاه اجرایی کشور باید نگران بوده و برنامه‌ریزی درست و دقیقی داشته باشیم.
این مقام مسئول در رابطه با عوارض چاقی به بیماری‌های غیر واگیردار مثل بیماری قلبی عروقی، انواع سرطان‌ها، دیابت و غیره اشاره کرد و افزود: هزینه یک خانواده که به بیماری چاقی دچار هستند، ۳۰ درصد بیشتر از خانواده های دیگر است.
محمدزاده بر اساس تحقیقات انجام شده اعلام کرد: حدود یک و نیم تا یک و هفت دهم درصد از درآمدهای ناخالص ملی هر کشور، صرف عوارض بیماری های نشأت گرفته از چاقی می شود.
رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: ح امیدواریم در اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۰ و در پایان طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان بتوانیم از تغذیه ناسالم به سالم و از زندگی کم تحرک به پویایی و حرکت کوچ کنیم و در راستای نشاط و شادابی و سلامت دانش آموزان گام برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار