۱۸۳ متقاضی حضور در «خیابان تئاتر ایران»

تهران (پانا) - ۱۸۳ اثر از سوی صاحبانشان متقاضی حضور در برنامه «خیابان تئاتر ایران» شدند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
۱۸۳ متقاضی حضور در «خیابان تئاتر ایران»

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، عبیدالله رستمی ضمن اعلام خبر ارسال ١٨٣ اثر از سوی هنرمندان تئاتر خیابانی کشور به دبیرخانه برنامه «خیابان تئاتر ایران»، افزود: این آثار از ٢٠ استان کشور ارسال شده است و استان‌های کردستان و اصفهان هر کدام با ٢٢ اثر بیشترین تقاضای شرکت را داشته‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با تاکید بر مرکزیت مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور در این رویداد هنری، افزود: ٩٢ اثر متقاضی شرکت در بخش «آزاد»، ٢٤ اثر متقاضی شرکت در بخش «آیینی- سنتی»، ١٩ اثر متقاضی شرکت در بخش «کودک و نوجوان» و ٤٨ طرح و ایده متقاضی حضور در «مسابقه طرح و ایده» شده‌اند.

عبیدالله رستمی با بیان این که بنابر پروتکل‌های بهداشتی، آثار نهایی پس از انتخاب در شهر محل سکونت گروه‌های نمایشی اجرا خواهد شد، تصریح کرد: مقرر است وبینارهای آموزشی و نشست‌های برخط با موضوع تئاتر خیابانی با حضور مدیران جشنواره‌های تئاتر و صاحب‌نظران این حوزه نیز برگزار شود.

با توجه به برگزار نشدن جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان به شکل مرسوم در سال جاری به جهت تبعات شیوع ویروس کرونا، اداره‌کل هنرهای نمایشی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با همراهی انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان، برنامه «خیابان تئاتر ایران» را برگزار می‌کنند.

این برنامه در راستای حمایت از آثار هنرمندان تئاتر کشور با رویکرد استمرار ارتباط شهروندان با تئاتر و به ویژه نمایش‌های خارج از صحنه‌های مرسوم در سه بخشِ «اجرا» با زیرمجموعه‌های «آزاد»، «نمایش‌های آیینی و سنتی» و «نمایش‌های کودک و نوجوان» و همچنین «مسابقه طرح و ایده» و «کارگاه‌های آموزشی» برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار