برگزاری جلسه ستادی شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش قوچان

قوچان (پانا) - جلسه ستادی شورای امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش قوچان با حضور دبیر شهرستانی شورای امر بپعروف و نهی از منکر، مدیریت آموزش و پرورش شهرستان و اعضا این شورا در محل دفتر مدیریت آموزش و پرورش برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۳۶
لینک کوتاه کپی شد

مجید معتمدی مدیر آموزش و پرورش قوچان در جلسه شورای امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم اهمیت و نقش فریضه امر به معروف و نهی از منکر در مدارس تأکید و خاطرنشان کرد: معروفات، بهترین راه برای احیای ارزش‌های دینی و اسلامی است و تذکر لسانی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، واجب کفایی و مورد تأیید مقام معظم رهبری، علما و عرفا بوده است.
معتمدی در ادامه با اشاره به پرهیز از مصادیق منکر مانند تهمت، غیبت، افترا، دروغ‌گویی و سوءظن افزود: توجه به فریضه‌ی الهی امر به معروف و نهی از منکر مدارس دخترانه به‌عنوان نهاد فرهنگیِ متربی با الگوسازی مناسب در تشویق دانش آموزان به رعایت حجاب و عفاف و رفتارهای اجتماعی آنها نقش به سزایی دارد.
رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر آموزش و پرورش قوچان در بخش دیگری از سخنان خود، تشکیل منظم جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری دوره‌ی آموزش امر به معروف و نهی از منکر و برپایی نشست‌های اعتقادی و معنوی ویژه کارکنان اداری و فرهنگیان، برگزاری مسابقات فرهنگی ویژه دانش آموزان را از برنامه‌های مؤثر و مناسب برای ارتقاء هرچه بیشتر جایگاه امر به معروف و نهی از منکر در سطح مدارس برشمرد.
در ادامه جلسه، سایر اعضا به بیان نظرها و پیشنهادهای خود درخصوص راهکارهای ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر و آسیب شناسی این جریان در سطح آموزش و پرورش شهرستان پرداختند.

برگزاری گردهمایی آموزشی-تخصصی ویژه کارکنان اداری و همکاران آموزشی، صدور کارت برای یاوران معروف، شناسایی و معرفی کارکنان قانون‌گرا و حافظان بیت‌المال،ارسال بخشنامه جهت تشکیل ستاد های امر به معروف و نهی از منکر مدارس برخی از مصوبات این جلسه عنوان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار