در مراسم افتتاح طرح‌های ملی وزارت‌های آموزش و پرورش و بهداشت؛

روحانی: با هدایت رهبری و تلاش همگانی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد

مردم ایران کام شیرین تلاش‌ها، استقامت و صبر و مقاومت خود را شاهد خواهند بود

تهران (پانا) - رئیس‌جمهوری تاکید کرد هر خدمتی که به فرهنگیان کشور انجام دهیم خدمت به رشد علم  و فرهنگ در جامعه است و دولت از همه امکان و توان خود برای رفاه معلمان و مسئولان آموزش و پرورش استفاده خواهد کرد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
روحانی: با هدایت رهبری و تلاش همگانی از تحریم‌ها عبور خواهیم کرد

حسن روحانی در سی و دومین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید، در افتتاح طرح‌های وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان‌های مرکزی، خراسان رضوی، قم و کرمان گفت: مدرسه برای ما بسیار مهم است و افتتاح‌های امروز برای معلمان و دانش آموزان حائز اهمیت بسیار بالایی است. امیدواریم با کمک خیرین و مردم، شاهد تحول بیشتری در زمینه کمیت و کیفیت مدارس برای دانش آموزان عزیز باشیم. روزانه ٢٧ کلاس ساخته شده و ٨٣ کلاس به سیستم نوین گرمایشی مجهز و ١٠ کلاس ایمن‌سازی می‌شود.

وی افزود: بسیار اهمیت دارد که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس دغدغه ناامنی از نظر حفاظت و سرمایش و گرمایش کلاس نداشته باشند و با خیال راحت و آرام بتوانند کلمات معلمان را بشنوند.

اختصاص روزانه 8.5 میلیارد تومان برای بازسازی و نوسازی مدارس

روحانی گفت: افتتاح طرح‌های امروز برای همه مردم و دانش آموزان دلگرم کننده بوده و از افتخارات دولت است که روزانه حدود ٨ و نیم میلیارد تومان برای بازسازی نوسازی و تجهیزات مدارس اختصاص یافته است.

وی گفت: هر خدمتی که به فرهنگیان کشور انجام دهیم خدمت به رشد علم و فرهنگ در جامعه ما است که برای ما بسیار حائز اهمیت است. دولت از همه امکان و توان خود برای رفاه معلمان و مسئولان آموزش و پرورش استفاده خواهد کرد.

وی در سخنرانی پایانی این افتتاح‌ها گفت: بسیار خرسندم که امروز شاهد افتتاح در حوزه آموزش و پرورش و آموزش پزشکی بودیم. پیشرفت و توسعه و امنیت کشور در سایه آموزش فرزندان ما است. فرزندان ما در کلاس درس باید با فرهنگ ملی و دینی آشنا شوند و امنیت کشور را احساس کنند. این مدرسه است که انسان مسئول ما را می‌سازد. معلمان ما نقش بزرگی را ایفا می‌کنند. اینکه امروز ما شاهد این بودیم که امروز 1550 پروژه آموزشی و پرورشی و تربیتی در یک روز افتتاح شد این به معنای اهتمام دولت به حوزه آموزش و پرورش است. دولت اهمیت خاصی را برای آموزش و پرورش حائز است. اینکه مدارس خشت و گلی تمام شده و روزانه 27 کلاس درس ایجاد می‌شود نشان از اهتمام دولت در این حوزه است. افزایش بیش از 2 برابری مراکز رفاهی نشان دهنده توجه ویژه دولت به روحیه و نشاط عزیزان در آموزش و پرورش است.

رئیس‌جمهوری گفت: در دولت تدبیر و امید تلاش فراوانی برای ترمیم حقوق فرهنگیان و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و از جمله فرهنگیان بازنشسته انجام شده و اینکه حقوق معلمان در این هفت سال 4 برابر شده نشان می‌دهد ما به این مساله واقفیم که آموزش و پرورش خیلی برای کشور مهم است. البته معلمین عزیز ما همیشه نه برای پول و رفاه بلکه برای کشور و تربیت فرزندان این مرز و بوم با عشق و علاقه کار کرده‌اند و این قابل تقدیر است.

تاکید روحانی عدالت آموزشی و لزوم حرکت از حافظه‌محوری به تحقیق‌محوری

روحانی گفت: در سراسر کشور اعم از روستایی، شهری، اقوام مختلف، پسر و دختر، همه باید از آموزش یکسان عمومی و مجانی استفاده کنند و این وظیفه دولت نسبت به بحث آموزش است. مساله آموزش و پرورش از این دید بسیار مهم است که فرهنگ یکپارچه را می‌سازد. اگر آموزش و پرورش عمومی نبود، وحدت فرهنگی نداشتیم و این برای انسجام و امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است. اگر آموزش و پرورش عمومی در کشور نبود و فرزندان ما در شهرها و روستاها و اقوام مختلف زندگی خودشان را شروع می‌کردند و پرورش پیدا می‌کردند، وحدت فرهنگی چه از لحاظ فرهنگی دینی و چه از لحاظ فرهنگ ملی نداشتیم. آن کسانی که این وحدت فرهنگی را بوجود می‌آورند معلمین عزیز و مدارس ما هستند و این برای وحدت و انسجام و امنیت ملی بسیار حائز اهمیت است.

وی تاکید کرد: تحولی که من از ابتدای دولت بر آن تاکید کردم این است که ما مدارس‌مان از آموزش حافظه‌محور به آموزش تحقیق‌محور تبدیل شوند. این تحول را شاهد هستیم و باید بیشتر شاهد این باشیم. این رویکرد دانش آموزان ما را محقق بار خواهد آورد. باید سواد دیجیتالی در مدارس به دانش آموزان آموزش دهیم. با یک امکانات دیجیتالی خیلی آسان در کنار فرزندان عزیز، معلم به راحتی می‌تواند آنها را راهنمایی کند که چگونه درباره موضوع خاصی بررسی و تحقیق کنند و این تحول هم تحول بسیار مهمی است که در آموزش و پرورش ان‌شاء الله باید شاهدش باشیم.

افتتاح و تکمیل 11هزار تخت بیمارستانی تا اردیبهشت 1400

رئیس‌جمهوری به افتتاح‌های وزارت بهداشت هم اشاره و اظهار کرد: سلامت جزو افتخارات دولت تدبیر و امید است. از ساخت بیمارستان و تجهیزات مختلف تا دسترسی مردم به پزشکان متخصص با هزینه کمتر یکی از افتخارات بزرگ دولت است. از سال 93 طرح تحول سلامت را شروع کردیم و تا امروز ادامه داد. تا اردیبهشت سال آینده حدود 11 هزار تخت بیمارستانی افتتاح و تکمیل خواهد شد. در کل دولت یازدهم و دوازدهم بیش از دو برابر تخت‌های بیمارستانی کل تاریخ ایران، این دولت کار انجام داده است. ما باید از پزشکان خود تشکر ویژه داشته باشیم.

روحانی با بیان اینکه ما در اقدامات پزشکی ما جزو کشورهای پیشرفته در دنیا هستیم، گفت: در داستان کرونا که روزهای سختی بر مردم و بیمارستان و پرستاران و بهورزان و کادر سلامت گذشت، کار عظیمی از وزارت خانه تا تک تک بیمارستان‌ها انجام شده است. از همه آنها تشکر و در برابر آنها تواضع می‌کنم. انشالله با کمک هم از کوید19 عبور خواهیم کرد و در کنار آن با هدایت و راهنمایی‌های رهبر معظم انقلاب و تلاش همه دستگاه‌ها، از شرایط سخت تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی دشمنان نیز عبور می‌کنیم.

رئیس‌جمهوری در پایان سخنان خود، اظهار داشت: امروز همه نشانه‌ها در دنیا از آمریکا گرفته تا دیگر کشورها حاکی از این است که فشار حداکثری جواب نداده و دوران پایانی خود را طی می‌کند و ملت ایران نتیجه مقاومت و ایستادگی خود را ان‌شاء الله خواهد گرفت و مردم عزیز ما انشالله کام شیرین تلاش‌های خود، استقامت و صبر و مقاومت خود را شاهد خواهند بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار