در گفت و گو با قاسم حدادی فر، کاپیتان ذوب آهن

امیدوارم امسال نتایج در زمین بازی رقم بخورد

تهران (پانا) - مراسم تشییع پیکر محمود یاوری، پیشکسوت فوتبال ایران روز گذشته برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۹۷
لینک کوتاه کپی شد
امیدوارم امسال نتایج در زمین بازی رقم بخورد

به گزارش ایران، مربی با اخلاقی که تعدادی از پیشکسوتان به او لقب «امیرکبیر» فوتبال ایران داده‌اند و با توجه به حضورش در تیم‌های جوانان و امید شاگردان زیادی تربیت و به فوتبال ایران‌مان معرفی کرد. قاسم حدادی فر یکی از شاگردان زنده یاد یاوری است که سالهاست در تیم ذوب آهن بازی می‌کند. حدادی فر بین سال‌های 89 تا 93 عضو تیم ملی بود و در کارنامه‌اش 16 بازی ملی نیز ثبت شده است. هافبک باتجربه ذوب آهن دیروز در مراسم تشییع پیکراین مربی فقید حضور داشت و با استاد خود وداع کرد.

قاسم حدادی فر گفت:‌«من سال‌ها افتخار شاگردی محمود یاوری را داشتم. او پدر فوتبال اصفهان است و به فوتبال استان و حتی فوتبال کشور خدمت کرد. مرحوم یاوری فوتبالیست قدرتمندی بود و پس از آن هم در دوران مربیگری کارنامه پرافتخاری داشت. فوتبال ایران مرد بزرگی را از دست داد. درگذشت ایشان را به خانواده فوتبال و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.»

کاپیتان ذوب آهن صحبت‌هایش را این گونه ادامه داد:‌ «اصفهانی‌ها عِرق خاصی به ایشان داشتند و ما بازیکنان تیم‌های اصفهانی مرحوم یاوری را به‌عنوان بزرگترین پیشکسوت فوتبال اصفهان می‌شناختیم و همیشه به او احترام می‌گذاشتیم. اخلاق و انضباط از اولویت‌های کاری یاوری بود و این موضوع را به همه شاگردانش متذکر می‌شد. نبود یاوری فقدان بزرگی است و امیداورم امثال یاوری همیشه سایه‌شان بالای سر فوتبال ایران باشد.»

او با اشاره به اتفاقات هفته اول لیگ برتر و تساوی 2-2 مقابل فولاد افزود:‌«فولاد یکی از مدعیان قهرمانی است و قرعه سختی برای شروع محسوب می‌شد. با این حال ما تا دقایق پایانی از فولاد جلو بودیم و پیروزی در دست ما بود که اشتباه داوری در دقایق پایانی باعث شد فولادی‌ها گل تساوی را به ثمر برسانند. اعلام پنالتی در دقیقه 95 بسیار عجیب بود، آن هم در صحنه‌ای مشکوک. داور می‌توانست تصمیم بهتری بگیرد و حداقل پیش از این تصمیم با کمک‌های خود مشورت کند اما او این کار را نکرد و قاطعانه نقطه پنالتی را نشان داد. این در حالی است که همه ما مطمئن بودیم در محوطه جریمه اتفاقی نیفتاد و حتی کارشناسان داوری هم این موضوع را تأیید کردند. به هر حال ما با تصمیم اشتباه داور 2 امتیاز از دست دادیم. امیدوارم امسال نتایج در زمین بازی رقم بخورد.» هافبک دفاعی باتجربه ذوب آهن ادامه داد:‌«تیم ما امسال شرایط خوبی دارد و امیدواریم که در فصل بیستم به ناکامی چند سال گذشته پایان دهیم و به روزهای خوب قبل بازگردیم. البته 80 درصد از بازیکنان ذوب آهن تغییر کرده‌اند و بازیکنان جوانی به تیم ما اضافه شدند، به این دلیل برای بهتر شدن به زمان نیاز داریم. علاوه بر این امسال ما مربی جوانی به‌نام رحمان رضایی داریم که انگیزه زیادی دارد تا ذوب آهن را به موفقیت برساند. لیگ ما امسال مربیان جوانی دارد و این جوان‌گرایی می‌تواند به فوتبال ما کمک زیادی کند. فوتبال ما به جوانگرایی روی نیمکت مربیان نیاز داشت.»

او در خصوص بازی بعدی ذوب آهن در هفته دوم با تیم ماشین‌سازی در تبریز بیان داشت:‌«ماشین‌سازی هم تیم جوان و ناشناخته‌ای است و این تیم هم تغییرات زیادی نسبت به فصل گذشته دارد. آنها بازی اول خود را به شهرخودرو باختند و قطعاً برای جبران آن باخت به مصاف ما خواهند آمد. بازی با ماشین‌سازی هم قطعاً بازی بسیار سختی خواهد بود اما تلاش ما این است که در همین هفته‌های نخست امتیازها را از دست ندهیم و با امتیاز کامل بازی‌های‌مان را به پایان برسانیم.»

حــــــدادی فر در خصوص شرایط تیم ملی و بازی دوستانه با بوسنی چنین نظر داد:‌«کرونا شرایط تیم ملی را حادتر کرده است. این ویروس باعث شده تا اردوهای تیم ملی به‌صورت منظم برگزار نشود و تیم ملی با چالش‌هایی مواجه شود. باید در این زمان دست به دست هم دهیم و شرایط را برای موفقیت و صعود تیم ملی به جام جهانی مهیا کنیم. اسکوچیچ خیلی خوب انرژی خود را برای تیم ملی می‌گذارد و او مربی خوبی است.»

بازیکن سابق تیم ملی افزود:‌ «ما باید به جام جهانی قطر صعود کنیم در غیر این صورت فوتبال ما عقب می‌افتد. در حال حاضر شرایط تیم ملی در آسیا به هیچ وجه خوب نیست و ما برای رسیدن به مرز آمادگی به برگزاری مسابقات با تیم‌های نامدار جهان نیاز داریم که متأسفانه این اتفاق نمی‌افتد و در نهایت تیم ملی با تیم‌های درجه چندم دنیا مسابقه تدارکاتی برگزار می‌کند. در حال حاضر نسل خوبی در تیم ملی حضور دارند و اکثر بازیکنان حاضر در تیم ملی لژیونر هستند و ما می‌توانیم از تجربیات این بازیکنان به سود تیم ملی استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار