در مراسم افتتاح ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی مطرح شد؛

خبر خوش حاجی میرزایی برای پیشکسوتان و بیماران صعب العلاج فرهنگی

هزار کلاس درس تا دهه فجر افتتاح می‌شود/امروز با افتتاح این پروژه‌ها ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، ۳۰ هزار معلم و مربی از فضای آموزشی و تربیتی نوساز و ایمن بهره مند می‌شوند

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش خبر داد هزار کلاس درس تا دهه فجر و هزار کلاس درس دیگر تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
خبر خوش حاجی میرزایی برای پیشکسوتان و بیماران صعب العلاج فرهنگی

محسن حاجی میرزایی در مراسم افتتاح 1550 پروژه آموزشی، تربیتی و رفاهی که باحضور رئیس جمهور از شبکه خبر پخش شد با بیان اینکه من امروز روایتگر فعالیت‌های بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور در امر ساخت و ساز هستم اظهار کرد: ماموریت ما هرچند فرهنگی است و اگر بنا باشد خدمات دولت در عرصه فرهنگ اندازه گیری شود نیاز به شاخص‌های دیگری دارد اما در امر ساخت و ساز نیز گام‌های بسیار بلندی برداشتیم و من امروز روایتگر این تلاش‌های بزرگ هستم.

افتتاح ۸ هزار کلاس درس

وی اضافه کرد: این روایت ظاهر و باطن دارد ظاهر آن افتتاح همزمان همزمان ۱۵۵۰ پروژه آموزشی، پرورشی و رفاهی در ۳۱ استان و ۳۳۸ شهرستان است که شامل ۸ هزار کلاس درس و ۱۲۳ کتابخانه، کانون تربیتی، نمازخانه و دارالقران است و در مجموع یک میلیون و 128 هزار مترمربع مساحت را شامل می‌شود و اعتبار ۳ هزار و ۶۳۰ میلیارد تومان که ۳۰ درصد آن را خیرین پرداخت کردند را دارد.

وی ادامه داد: از این تعداد هزار کلاس درس تا دهه فجر و هزار کلاس درس دیگر تا قبل از پایان دولت به بهره‌برداری می‌رسد. با افتتاح این پروژه‌ها ۵۰۰ هزار دانش‌آموز، 30 هزار معلم و مربی از فضای آموزشی و تربیتی نوساز و ایمن بهره مند می‌شوند.

حاجی میرزایی افزود: در بخش رفاهی نیز استفاده همزمان روزانه ۳۵۰ معلم و خانواده آنان از امکانات اقامتی و استفاده بیش از 2 هزار نفر از تالارهای پذیرایی را داریم که نقشی در تکریم و منزلت معلمان دارد. آنچه امروز به بهره‌برداری می‌رسد بخش کوچکی از خدمات رئیس جمهور در طول دولت تدبیر و امید است که بیش از ۱۵ هزار فضای آموزشی، پرورشی و ورزشی با ۷۴ هزار کلاس درس معادل ۱۰ میلیون مترمربع به بهره برداری رسیده است.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در دولت یازدهم روزانه ۲.۲ میلیارد تومان و در دولت دوازدهم روزانه 8.4 میلیارد تومان یعنی 4 برابر دولت یازدهم برای نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هزینه شده است که رشد معادل ۳۷۳ درصد را نشان می‌دهد.

موقعیت دانش‌آموزان کرمانشاهی پس از زلزله بهبود پیدا کرد

وی خطاب به ریاست جمهور اشاره کرد: کارنامه دولت شما در مواجهه با سیل و زلزله علی‌رغم تنگناهای موجود بسیار امیدبخش و درخشان است؛ در زلزله ۲۱ آبان در کرمانشاه ۷۸ مدرسه با ۴۱۵ کلاس آسیب جزیی و کلی دید در ازای این مدارس 262 مدرسه و در ازای ۴۱۵ کلاس، هزار و 65 کلاس درس جدید در کرمانشاه احداث شد و سرانه فضای آموزشی در این استان از 5.7 متر مربع به ۶.۴ متر مربع افزایش پیدا کرد در حقیقت موقعیت دانش‌آموزان پس از زلزله بهبود پیدا کرد و با کمک خیرین در هزار روز پس از زلزله هر روز یک کلاس درس آماده شد.

حاجی میرزایی ادامه داد: در سیل استان‌های لرستان، خوزستان و گلستان ۱۲۲ مدرسه با ۵۳۸ کلاس تخریب و به 4 هزار و 118 کلاس آسیب جزیی وارد شد تمام کلاس‌های آسیب دیده قبل از مهر ۹۸ و تمام موارد که نیاز به احداث جدید داشت تا قبل از مهر ۹۹ تامین و احداث شد.

وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در زمینه استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی که با حوادث تلخی روبه رو بودیم گام بلندی برداشته شده است در دولت شما ۲۳۰ هزار کلاس درس با جایگزینی سامانه‌های گرمایشی استاندارد ایمن سازی شده‌اند و بخاری‌های نفتی غیر استاندارد در تمام مناطقی که از گاز شهری برخوردار بودند جمع‌آوری شد.

مدرسه امکانی برای شکل گیری فرصت‌ها و میل به هدف آفرینش است

وی افزود: اما این رویداد باطنی دارد؛ مدرسه یک مکان نیست یک امکانی است برای شکل گیری فرصت‌ها و میل به هدف آفرینش. مدرسه فرصت رویش استعدادها و جوشش خلاقیت‌هاست. مدرسه عرصه تجلی جمال دانایی و جلایی توانایی است.

به گفته حاجی میرزایی مدرسه شرافت مکانی دارد و قطعه ای از بهشت است. دولت تدبیر و امید با این نگاه و رویکرد مدرسه می‌سازد تا انسان بسازد. دولت تدبیر و امید بر این موضوع باور و اعتقاد دارد که آموزش و مدرسه در طیف وسیعی از مسایل مربوط به سلامت، سبک زندگی، حفظ محیط زیست، مصرف انرژی، پویایی اقتصادی، کارافرینی و رونق کسب و کار، کاهش نابرابری‌های اجتماعی، کاهش فقر و ناتوانی، تقویت تاب آوری و کاهش سوانح و حوادث موثر است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: توسعه را بیش و پیش از آنچه بتوان در طرح‌های عمرانی مشاهده کرد در تربیت انسان‌های متفاوت می‌توان دید. جامعه امروز ما محصول مدارس دیروز و جامعه فردا محصول مدارس امروز است.

وی ادامه داد: اقداماتی برای رفاه فرهنگیان انجام شده درباره مسکن عملیات احداث بیش از 43 هزار واحد مسکونی آغاز شده است 180 مرکز رفاهی معلمان قبل از دولت داشتیم که در این زمان به 404 واحد افزایش پیدا کرده است. باشگاه ویژه ای برای پیشکسوتان و بیماران صعب العلاج طراحی شده که بتوانند در کنار خانواده‌های خود و در مراکز دوره بیماری خود را طی کنند. 700 هزار نفر روز در سال از این ظرفیت برخوردار می‌شوند.

حاجی میرزایی افزود: حقوق فرهنگیان بهبود و طرفیت استخدامی افزایش پیدا کرده و اعتبارات عمرانی برای ساخت مدارس 286 درصد رشد پیدا کرده است که حاکی از اقدامات مهم برای توسعه فرهنگ این سرزمین در دولت 11 و 12 است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار