به منظور گسترش همکاری ها صورت گرفت؛

انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه نبی اکرم (ص) تبریز

تبریز(پانا) - تفاهمنامه همکاری مابین اتاق بازرگانی تبریز و موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) تبریز در راستای گسترش و ارتباط گسترده صنعت و دانشگاه به عنوان یکی از اهداف اساسی و توسعه ای کشور منعقد شد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
انعقاد تفاهمنامه همکاری اتاق بازرگانی تبریز و دانشگاه نبی اکرم (ص) تبریز

به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی تبریز، تفاهم نامه همکاری مابین اتاق بازرگانی تبریز و موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) در راستای توسعه و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان و همچنین ارتقای دانش عمومی فعالان اقتصادی و مشارکت دانشگاه های استان در این راستا منعقد شد.

رییس اتاق بازرگانی تبریز در آیین انعقاد این تفاهمنامه همکاری گفت: تخصص بالایی در جوانان ما وجود دارد که باید از این پتانسیل به بهترین نحو در راستای توسعه کشور استفاده شود، اما روند دانشگاه های ما به گونه ای نیست که دانشجویی با مهارت های متناسب با نیاز جامعه فارغ التحصیل کند.
یونس ژائله ادامه داد: دانشگاه ها در راستای آموزش به دانشجویان زحمات زیادی متقبل می شوند اما متاسفانه از آموزش کاربردی جدا شده و نمی توانیم دانشجویی را تحویل جامعه بدهیم که با مهارت های کسب شده بلافاصله وارد حوزه های کاری متناسب شود.
وی افزود: هم اکنون در حوزه تجارت نیاز به تربیت دانشجویانی داریم که به خوبی با الفبای تجارت آشنا بوده و به عبارتی زبان تجارت را به درستی بدانند تا بعد از فارغ التحصیل شدن در حوزه تجارت جهانی بتوانند برای کشور نقش آفرین باشند.
ژائله در ادامه بر لزوم گسترش همکاری های مابین بخش صنعت و دانشگاه تاکید کرده و خواستار افزایش این ارتباطات شد.
رییس موسسه آموزش عالی نبی اکرم (ص) نیز در این آیین با اشاره به ظرفیت های بالای این موسسه آموزش عالی گفت: اساتید این موسسه در سطح بسیار بالای علمی قرار دارند چرا که سختگیری لازم در انتخاب آن ها در این موسسه آموزشی وجود دارد.
سید محمدرضا میلانی حسینی ادامه داد: انعقاد این تفاهمنامه همکاری می تواند گامی در راستای همکاری این موسسه با اتاق بازرگانی تبریز محسوب شود که از این نوع اقدامات برای افزایش ارتباطات این دو نهاد استقبال می کنیم.
اهداف مهم تفاهمنامه همکاری

گفتنی است این تفاهم نامه همکاری در راستای توسعه و شکوفایی اقتصاد دانش بنیان و همچنین ارتقای دانش عمومی فعالان اقتصادی و مشارکت دانشگاه های استان در این راستا منعقد شد.
آشنایی بیشتر دانشجویان با فرهنگ کارآفرینی و خلق ارزش، تلاش برای ارتقای نگرش کسب و کار محور در مسائل علمی، فنی و هنری، کمک به افزایش دانش و مهارت کارآفرینی و توسعه کسب و کار دانشجویان علاوه بر مهارت های علمی، فنی و هنری، گسترش روابط بین دانشگاه و اتاق در راستای حمایت و هدایت دستاوردهای علمی دانشجویان به سوی تجاری سازی با هدف ایجاد کسب و کار دانش بنیان از جمله اهداف این تفاهمنامه بوده است.

همچنین ایجاد زمینه های مناسب برای طی کردن دوره های کارآموزی و کارورزی دانشجویان، همکاری در برگزاری مشترک همایش ها و سمینارهای علمی در حوزه کارآفرینی و کسب و کارهای جدید و نوپا، توسعه همکاری های آموزشی بین الملل، برگزاری کارگاه های تخصصی و نشست های علمی و دوره های مختلف آموزشی کوتاه مدت و بلند مدت به صورت مشترک و استفاده از توان و ظرفیت های علمی دانشگاه و اتاق از دیگر اهداف این تفاهمنامه ذکر شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار