ظریف: از همکاری پاکستان با ایران در بحث امنیت مرزی بسیار راضی هستیم

تهران (پانا)-وزیر امور خارجه کشورمان در جمع خبرنگاران در اسلام آباد ضمن ابراز رضایت از سطح همکاری پاکستان با ایران از ایجاد بازارچه ها و گذرگاه جدید مرزی میان ایران و پاکستان خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۳۳
لینک کوتاه کپی شد
ظریف: از همکاری پاکستان با ایران در بحث امنیت مرزی بسیار راضی هستیم

«محمدجواد ظریف» روز چهارشنبه با حضور در کاخ نخست وزیری پاکستان با عمران‌خان دیدار کرد.

طرفین درباره روابط ایران و پاکستان، گسترش مناسبات اقتصادی و تجاری به ویژه تقویت مراودات مرزی بحث و تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان محور رایزنی‌های خود با وزیر امور خارجه و فرمانده ارتش پاکستان را در این نشست با نخست وزیر پاکستان مطرح کرد.

ظریف و عمران‌خان بر اهمیت همکاری‌های دوجانبه تهران- اسلام‌آباد، مشارکت برای صلح و ثبات منطقه‌ای از جمله همکاری نزدیک برای کمک به برقراری امنیت در افغانستان تاکید کردند.

طرفین همچنین خواستار مقابله با اسلام‌هراسی، مساعی مشترک برای کمک به حل مسائل جهان اسلام و تقویت مناسبات فی مابین شدند.

دیدار ظریف با نخست وزیر پاکستان

ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود با مقامات ارشد پاکستان با عمران خان نخست وزیر این کشور دیدار و گفتگو‌ کرد.

ظریف در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی فیمابین دو‌کشور و برشمردن فرصت‌های توسعه مناسبات تجاری و اقتصادی به برخی از برنامه های پیش رو در حوزه همکاری‌های اقتصادی از جمله برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی، بازگشایی گذرگاه‌ها و بازارچه‌های مرزی، گسترش تجارت و تهاتر اشاره و تصریح کرد: کشورهای همسایه اولویت روابط خارجی جمهوری اسلامی برای همکاری به شمار می روند.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از حمایت پاکستان برای عضویت ایران در سازمان همکاری شانگهای تشکر کرد.

در این دیدار عمران خان نخست وزیر پاکستان نیز با ابراز خرسندی از مذاکرات وزیر امور خارجه کشورمان با مقامات پاکستانی، علاقمندی این کشور برای توسعه مناسبات سیاسی‌ و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران را مورد تاکید قرارداد.

نخست وزیر پاکستان ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه هرچه بیشتر روابط فیمابین دو‌کشور باشیم.

در این دیدار همچنین در خصوص مسائل بین المللی و منطقه ای بویژه تحولات افغانستان و ‌جهان اسلام نیز گفتگو و تبادل نظر شد.

وزیر امور خارجه کشورمان از مواضع نخست وزیر پاکستان در قبال رژیم صهیونیستی و روند عادی سازی نیز قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در پی سفر به پاکستان و دیدار با همتای پاکستانی‌اش در جمع خبرنگاران گفت: ما از سطح همکاری‌ما با پاکستان و ارتش آن در تامین امنیت مرزها رضایت بسیاری داریم. البته هر دو کشور می‌توانیم بهتر از این عمل کنیم.

او گفت: امروز درباره موارد متعددی از کمیته‌های مشترک همکاری در زمینه مسائل مرزها، مهاجرت و تروریسم به توافق رسیدیم. اما قدردان این هستیم که پاکستان مرزها را حصارکشی کرده و پاسگاه‌های متعددی در آن قرار می‌دهد.
ظریف در پاسخ به سوال دیگری گفت: ما مذاکرات خیلی خوبی درباره همکاری مرزی از جمله بازارچه‌های مرزی و ایجاد گذرگاه‌های مرزی جدید میان ایران و پاکستان انجام دادیم که ظرف یک یا دو هفته انجام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار