در جریان ویدئو کنفرانس وزیرآموزش و پرورش با مدیران کل استانهای سراسر کشور؛

خوشبخت: طرح سنجش نوآموزان و بدو ورود به دبستان از غنی ترین برنامه های آموزش پرورش است

تبریز(پانا) - رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان آذربایجان شرقی طی گزارشی در جریان ویدئو کنفرانس وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با مدیران کل استانهای سراسر کشور گفت طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان از غنی ترین برنامه های آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۳۰
لینک کوتاه کپی شد
خوشبخت: طرح سنجش نوآموزان و بدو ورود به دبستان از غنی ترین برنامه های آموزش پرورش است

مریم خوشبخت طی گزارشی در جریان ویدئو کنفرانس وزیر و رئیس سازمان با مدیران کل و روسای آموزش و پرورش استثنائی استانهای سراسر کشورگفت: طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان از غنی ترین برنامه های آموزش و پرورش است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان آذربایجان شرقی افزود: در این طرح با شناخت و تشخیص دقیق تواناییها و ناتوانی های کودک برنامه مناسب آموزشی برای ایشان تدوین می شود.
وی ادامه داد: از چالشهای این طرح، ضعف خدمات رفاهی در مناطق و عدم همکاری مناسب شرکاء طرح در تحقق اهداف این مهم ، نبود آمار در خصوص تعدادکودکان متولد شده دارای نیاز ویژه، همکاری کم والدین و انکار وضعیت جسمانی و رشدی فرزندشان است.
مریم خوشبخت با بیان اینکه ضرورت همسان سازی فعالیت‌های مشترک دو وزارتخانه احساس می شود، اختصاص ردیف بودجه مصوب دولتی، اجرا در طول سال و حذف جهش تحصیلی را از اهم پیشنهادات استان در بهبود کیفیت طرح عنوان کرد.
این مقام مسئول در دستگاه تعلیم و تربیت استان یادآور شد: از نکات مثبت این طرح امکان مداخلات بهنگام به منظور پیشگیری از آسیبهای بعدی هم به خانواده ها و هم به مجموعه تعلیم و تربیت است.
وی همچنین تصریح کرد: توانبخشی جز لاینفک آموزش در آموزش کودکان با نیازهای ویژه است و در این راستا تامین هزینه های خدمات مذکور خارج از مدرسه و نیروی انسانی متخصص از اهم مشکلات این بخش است.
خوشبخت خاطر نشان شد: به منظور تامین نیروهای انسانی این بخش؛ اختصاص ردیفی از استخدامهای ماده 28 مورد انتظار است.
رئیس اداره آموزش و پرورش استثنائی استان در پایان از تشکیل گروههای مجازی برای دانش آموزان تلفیقی، استفاده از ظرفیت سرویس مدارس برای ارائه درسنامه و پکیج آموزشی و انعقاد تفاهم نامه همکاری با هلال احمر و دانشکده توانبخشی جهت ارائه خدمات به دانش آموزان این بخش را از ابتکارات استان آذربایجان شرقی عنوان کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار