پخش مجموعه نمایشی«بیست منهای یک» با موضوع کرونا از رادیو

تهران (پانا) - مجموعه نمایشی «بیست منهای یک» در 6 قسمت با موضوع کرونا از رادیو نمایش و رادیو اقتصاد پخش می شود.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۲۶
لینک کوتاه کپی شد
پخش مجموعه نمایشی«بیست منهای یک» با موضوع کرونا از رادیو

به گزارش روابط عمومی رادیو نمایش، این مجموعه رادیویی به سفارش رادیو اقتصاد در اداره کل هنرهای نمایشی رادیو تولید شده و علاوه بر رادیو نمایش از رادیو اقتصاد نیز پخش خواهد شد.

بهناز بستان دوست که به همراه سمیه خطیب زاده مشاوره نویسندگی این مجموعه رادیویی را بر عهده داشته است در این باره گفت: یکی از ایرادهایِ بزرگی که به دنیایِ تجارتِ شهری در ایران وارد است، سواستفاده های عجیب صاحبین مشاغل از هر تنشی است که در جامعه به وجود می آید، با شیوع کرونا شاهد بودیم که به صورتِ ناگهانی محلول ضد عفونی کننده دست که هرگز در سبد کالای خانواده جایی نداشت،از مایحتاج اصلی، مثل نان و برنج پیشی گرفت و فروشش به صورتِ بی سابقه ای رشد کرد و تمامِ بقالیها و سوپرمارکتها ما را با انواع محصولات ضد عفونی کننده اشنا کردند و جالب اینجاست که بعضی حتی از مهندسین شیمی هم بیشتر تحقیق کرده و نتیجه ی بررسی هایشان را به صورت ترکیبی مضحک به ما می فروشند. مثلا ترکیبِ بی پایه ی وایتکس و سرکه با مایع ظرفشویی، با این عنوان که هم ضد ویروس است و هم براق کننده ظروف!

وی افزود: البته این گوشه ای از تاثیر کرونا بر کسب و کاراست در بُعدی دیگر کرونا تبدیل شد به قصه ای غم انگیز برای مشاغلِ پر رفت و آمد، مثل نانوایی ها و راننده های تاکسی و ... اما ما باز هم باید سرکار برویم، خرید کنیم، غذا بخوریم و زندگی کنیم و البته کرونا را شکست بدهیم.

این هنرمند خاطرنشان کرد: شکست کرونا فقط شعار نیست و نیاز به فرهنگ سازی دارد. زبان طنز یکی از موثرترین راهها برای فرهنگ سازی در جامعه است. خصوصا در قالب مجموعه ای نمایشی.

همین شد که طرحِ تاثیر کرونا بر کسب و کار، موضوع اصلی من و خانم سمیه خطیب زاده برای نوشتن نمایشنامه ای رادیویی شد.

بهناز بستان دوست ادامه داد : این متن توسط خانم سمیه خطیب زاده نوشته شده و من به عنوان مشاور در کنار ایشان حضور داشتم. خانم سمیه خطیب زاده نویسنده ایست خلاق، خوش ذوق با قلمی بسیار طناز.

مجموعه نمایشی «بیست منهای یک» در 6 قسمت نوشته شده است. در این مجموعه زنی که مدعیِ رعایت تمام و کمال شیوه نامه های بهداشتی در مواجهه با کروناست و همچنین مدعی روشنفکری و فرهیختگی، در تقابل با مشاغل گوناگون قرار داده می شود و رفتار عجیب او موقعیتهای مضحکی ایجاد می کند.

وی در پایان تأکید کرد: کارگردانی خوب و حساب شده ی آقای مهرداد مهماندوست و چینش خوب بازیگران این مجموعه باعث شد ضبط مفرحی را تجربه کنیم. در بخش تهیه هم که مثل همیشه آقای آذرنیا با مهارت کار را به انجام رساندند. امیدوارم نتیجه کار برای مخاطبان فرهیخته شنیدنی و دلنشین باشد. بازیگرانی که در این مجموعه نقش آفرینی کردند: آقای رضا عمرانی،آقای بیوک میرزایی،آقای محمد آقامحمدی،اقای علی اصغر دریایی،آقای حمید یزدانی،خانم شمسی صادقی، خانم نازنین مهیمنی، خانم شیما جانقربان، آقای بهادر ابراهیمی، آقای محمدرضا قلمبر و خودم بودیم و صدابردار محترم این مجموعه آقای رضا محتشمی بودند.

مجموعه نمایشی «بیست منهای یک»از 24 تا 28 آبان ماه ، ساعت 22:00 از رادیو نمایش پخش می شود و همزمان به روی آنتن رادیو اقتصاد نیز می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار