مراسم افتتاحیه اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مشهد

مشهد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد در مراسم افتتاحیه طرح کوچ، اظهار کرد با تکیه بر ساحت تربیت بدنی و زیستی آموزش و پرورش و با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم، اجرای طرح ملی کوچ در این ناحیه کلید خورد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۱۲۵
لینک کوتاه کپی شد
مراسم افتتاحیه اجرای طرح ملی کنترل وزن و چاقی دانش آموزان در مشهد

مراسم افتتاحیه طرح کوچ با حضور حسن محمدزاده رئیس اداره تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی، رئیس و نمایندگان اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ مشهد در دبستان فرهنگ و ادب پارسی ثابت، برگزار شد.

رزا درسنی مدیر آموزش و پرورش ناحیه سه، با اشاره به اینکه همیشه طرح ها بر اساس ضرورت ها و نیازهای جامعه برنامه‌ریزی می شوند، گفت: زندگی صنعتی و مدرن، استفاده از وسیله های الکترونیکی و بازی‌های رایانه‌ای در منازل، باعث یک جا نشینی و کم‌تحرکی فرزندانمان و در نتیجه اضافه وزن آن ها شده است.

رزا درسنی به نقل از رئیس فدراسیون ورزشهای همگانی، اظهار کرد: شیوع کم تحرکی در ایران در سال ۱۳۸۶، ۳۱ درصد و در سال ۱۳۹۵ این رقم به ۵۶ درصد رسیده است.

وی در ادامه با بیان اینکه، این وضعیت در بین بانوان وخیم تر است، گفت: در سال ۱۳۸۶، ۴۰ درصد بانوان کم‌تحرک بوده اند و در سال ۱۳۹۵ این رقم به ۶۳ درصد افزایش پیدا کرده است.

این مقام مسئول در پایان، نقش مهم اولیای دانش آموزان را مورد تاکید قرار داد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر آنها در اجرای طرح کوچ شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار