کشف ۵۰ تن چوب درخت قاچاق در اهر و هوراند

تبریز(پانا) - فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی از کشف و ضبط حدود ۵۰ تن چوب درخت غیر مجاز باغی و جنگلی در شهرستان‌های اهر و هوراند خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۹۹
لینک کوتاه کپی شد
کشف ۵۰ تن چوب درخت قاچاق در اهر و هوراند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز آذربایجان شرقی سرهنگ حسن زاده افزود: ۴ صنف مربوط به محل دپو و بارگیری (۲ مورد در اهر و ۲ مورد در هوراند) به علت خرید و نگهداری بدون مجوز درختان ۲ماهیتی و جنگلی، پلمپ شده و ۲ دستگاه خودروی حامل بار چوب درختان غیر مجاز نیز برای تعیین تکلیف به مقامات قضایی و انتظامی تحویل داده شده است.

وی گفت: ۴ نفر نیز در این رابطه، دستگیر شده اند که پرونده آن‌ها برای رسیدگی به مراجع قضایی ارسال خواهد شد.

سرهنگ حسن زاده قاچاق چوب در استان جایگاهی ندارد و به منظور حفاظت از عرصه و اعیان منابع طبیعی و ذخایر جنگلی و جلوگیری از هر گونه خرید و فروش و حمل غیر مجاز چوب در استان، مقابله با قاچاق چوب در منطقه ارسباران تشدید یافته است.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۴۸ قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع کشور و بنا بر تبصره سه ماده ۵۴ قانون اساسی، یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با هماهنگی مقامات قضایی، از محل دپو، نگهداری و خرید و فروش چوب آلات و فرآورده‌های چوبی استان بازدید کرده و هر گونه اقدام غیرمجاز در حوزه چوب را شناسایی و با متخلفان برخورد می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار