برخورد پلیس با مسدودکنندگان کوچه‌ها و معابر

تهران (پانا) - رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از برخورد با افرادی که به شخصیسازی و انسداد کوچه ها و معابر می پردازند، خبرداد.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۸۱
لینک کوتاه کپی شد
برخورد پلیس با مسدودکنندگان کوچه‌ها و معابر

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای در حاشیه نشست خبری که برای تشریح جزئیات طرح امنیت و آرامش برگزار شد در پاسخ به فعالیت نگهبانان محله اظهار کرد: قدیمی‌ترها حتما به خاطر دارند که در گذشته افراد شبگردی در محلات بودند که با مشارکت ساکنان محله مبلغی به شکل ماهانه به آنها داده می شد تا با گشت زنی شبانه در آن امنیت را ایجاد کنند.

وی بیان کرد: این یک الگوی موفق بود که انصافا تاثیر زیادی هم داشت. حالا این طرح در قالب نگهبان محله ساماندهی می شود و شهروندان می توانند با مراجعه به مراکز انتظام و دفاتر مربوط به آن نسبت به تقاضای فعالیت نگهبان محله در کوچه یا محله خود درخواست کنند.

وی با بیان اینکه در برخی از این موارد مشاهده شده که شهروندان از افراد غیر و ناشناس برای حفاظت از محلات خود استفاده می کنند گفت: ما این موضوع را به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم و پیشنهاد ما این است که شهروندان از نگهبانان محله که به واسطه مراکز انتظام به آنان معرفی می شود استفاده کنند. چرا که این موضوع در بحث تامین امنیت بسیار اثرگذار است.

موقوفه‌ای همچنین به مراکز اداری، تجاری و ... که مراجعه کننده زیاد دارند توصیه کرد: حتما برای تامین امنیت ارباب رجوع خود در اطراف این مراکز تمهیدات کافی را اتخاذ کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پاسخ به این پرسش که در مورد مسدود کردن برخی از کوچه ها از سوی ساکنان و اجازه ندادن به دیگر افراد برای ورود به کوچه، گفت: هیچ کس حق ندارد کوچه و خیابانی را ببندد. گشتی های ما نیز بر این موضوع نظارت دارند و اگر با موردی مواجه شوند که مسیر ورود به کوچه معبری بسته شده باشد با آن برخورد می شود. حالا می خواهد این مسیر با طناب و زنجیر بسته شده باشد یا با دیگر اشیا و وسایل نظیر چهارپایه و ...

موقوفه ای درباره اینکه در مواردی دیده شده که افرادی تحت عنوان نگهبان به خودروهایی که در اطراف مراکز اداری و تجاری پارک می کنند مراجعه کرده و درخواست وجه نقد می کنند، گفت: در صورت بروز چنین مسئله ای مردم می توانند موضوع را به پلیس اطلاع دهند و با آنان برخورد می شود. این اقدام از سوی همان نگهبان های غیررسمی و ناشناس انجام می شود و نگهبانان محله با توجه به آموزش هایی که دیده اند حق چنین کاری را ندارند.

به گفته موقوفه ای بزودی طرح هایی برای برخورد با شخصی سازی معابر و انسداد آنها اجرا خواهد شد و مردم نیز می توانند این موارد را به پلیس گزارش کنند.

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در پاسخ به پرسشی در مورد وضعیت تجهیزات خودرویی پلیس پیشگیری گفت: وضعیت پلیس پیشگیری به لحاظ موتورسیکلت و خودرو خوب است و مشکل خاصی در این زمینه نداریم. البته ما ماموریت های سنگینی داریم و بعضا چندین کیلومتر عملیات تعقیب و گریز در شهر داریم.

وی در مورد فعالیت ماموران پلیس زن نیز گفت: ماموران پلیس زن در کلانتری ها و همچنین مراکز مشاوره ما حضور فعالی دارند و اتفاقا دستاوردهای خیلی خوبی نیز داشته اند. طبق تدبیر سردار فرمانده انتظامی تهران بزرگ تمامی پرونده ها که به کلانتری وارد می شود ابتدا باید در مراکز مشاوره مورد بررسی قرار بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار