ناگفته هایی از سرنوشت مبهم حاج احمد متوسلیان

تهران (پانا) - ناگفته های 38 سال جاوید الاثر بودن سردار احمد متوسلیان و همراهانش را جمعه 23 آبان، در گفتگو با امیر متوسلیان از رادیو تهران بشنوید.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
ناگفته هایی از سرنوشت مبهم حاج احمد متوسلیان

به گزارش روابط عمومی رادیو تهران؛ آرزو مددی تهیه کننده برنامه «تهران میدان شهداء» ضمن اعلام این خبر گفت: شبکه رادیویی تهران از برنامه «تهران میدان شهداء» ضمن تجلیل از خانواده‌های معظم شهداء و ایثارگران؛ با همسر شهید، فرزندان، والدین شهداء و ایثارگران گفتگو و یاد و خاطره آنها را گرامی می دارد.

برنامه تهران میدان شهداء که جمعه ها از ساعت 16:40روی آنتن رادیو تهران می رود این هفته در گفتگو با برادر حاج احمد متوسلیان، امیر متوسلیان مستند زندگی و سرنوشت مبهم حاج احمد متوسلیان، شهید یا جاویدالاثر؟ را تقدیم مخاطبان می کند.

«حاج احمد متوسلیان، کاظم اخوان، تقی رستگار مقدم و سید محسن موسوی ۱۴ تیر ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه «برباره» لبنان توسط نیروهای فالانژ ربوده شده‌اند.»

«خبر بازگشت فرمانده لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله در جنگ هشت ساله ایران و عراق به کشور بالاخره بعد از ۳۸ سال به گوش می‌رسد، حاج احمد متوسلیان اواخر خرداد سال ۱۳۶۱، طی ماموریتی همراه یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی ایران، به سوریه و لبنان سفر کرد تا راه‌های کمک به مردم مظلوم و بی‌دفاع لبنان را از نزدیک بررسی کند. اما در ظهر روز چهاردهم تیرماه ۱۳۶۱ حاج احمد متوسلیان به همراه اتومبیل سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان هنگام عزیمت به بیروت در یک پست ایست و بازرسی موسوم به حاجز باربرا به فاصله ۴۰ کیلومتری بیروت متعلق به شبه نظامیان مارونی وابسته به حزب کتائب متوقف شد و چهار سرنشین آن به رغم داشتن مصونیت دیپلماتیک توسط تروریست‌ها به گروگان گرفته شدند و پس از شکنجه و بازجویی به نظامیان اسرائیل تحویل گردیدند که تا امروز اطلاعی از سرنوشت آنها نبود.

و حالاپس از ۳۸ سال از واقعۀ تلخ ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی، به جای تجسّم و تصّور و تخیّل، خبر آورده اند که فاتح راستین خونین شهر، حاج احمد متوسلیان و سه همرزم او «سیدمحسن موسوی»، «تقی رستگار مقدم» و «کاظم اخوان» پس از ربوده شدن و سپری کردن ایّام کوتاهی در اسارت نیروهای مزدور شبه نظامی فالانژ وابسته به رژیم صهیونیستی، در ساحل مدیترانه تیرباران شده اند و محل دفن ایشان هم مشخص است. این خبر، یا واقعیت دارد و یا صرفاً یک ادعاست!»

مخاطبان در سرتاسر دنیا می توانند از طریق وب سایتWWW.RADIOTEHRAN.IR ضمن استفاده از پخش زنده شبکه، در جریان آخرین خبرهای رادیو تهران قرار بگیرید. در محدوده استان تهران از طریق موج اف.ام ردیف ۹۴ مگاهرتز و ای.ام ردیف ۱۳۳۲ کیلوهرتز شنونده ما باشید.

همچنین شنوندگان از سرتاسر کشور هم می توانند شبکه رادیویی تهران را از طریق گیرنده های دیجیتال(ست تاپ باکس) دریافت کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار