معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان بوشهر:

خانواده‌ها ورزش دانش‌آموزان را در شرایط کرونایی جدی بگیرند

بوشهر(پانا)- معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت با توجه به شیوع بیماری کرونا و خانه نشینی دانش‌آموزان و استفاده بیشتر از فضای مجازی، خانواده‌ها در این شرایط ورزش آنها را جدی بگیرند.

کد مطلب: ۱۱۳۸۰۶۷
لینک کوتاه کپی شد
خانواده‌ها ورزش دانش‌آموزان را در شرایط کرونایی جدی بگیرند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، اسد حصیری اظهار کرد: خانواده‌ها بدانند درس تربیت بدنی تعطیل نشده و به صورت آنلاین و یا ضبط محتوای آموزش فعال نگه داشته شده‌است و خانواده‌ها همکاری بیشتری با آموزش و پرورش را در این بخش داشته باشند.

وی بیان کرد: در این زیست بوم جدید باید تابعی از محیط بود و در این شرایط برای تامین سلامتی و تندرستی کودکان و نوجوانان، خانواده‌ها باید همراه و همکار آموزش و پرورش و سهیم در نظام تعلیم و تربیت باشند.

حصیری اضافه کرد: آمارها نشان می‌دهد اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان به عنوان عامل خطر و زمینه ساز بسیاری از بیماری‌های غیرواگیر مانند فشار خون بالا، چربی، دیابت نوع ۲، عوارض روانی و اجتماعی و غیره است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: مهمترین دلایل اضافه وزن در دانش‌آموزان تغییر سبک زندگی در آپارتمان، استفاده طولانی مدت از فضای مجازی در حالت نشسته، مصرف غذاهای پرچرب با توجه به بوم استان و استفاده بیش از اندازه از فست فودها است.

وی ادامه داد: عوارض جسمی شامل کم تحرکی زمینه ساز بیماری‌های قلبی، دیابت، کلسترول خون، فشارخون، مفصلی و بیماری‌های روحی مانند افسردگی، انزوا و گوشه گیری، کاهش اعتماد به نفس، وابستگی، ضعف در مهارت‌های اجتماعی و غیره می‌شود.

حصیری یادآور شد: کودکان و نوجوانان سرمایه اصلی کشور به شمار می‌روند و تربیت متوازن و تمام ساحتی دانش‌آموزان از مطالبه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: توجه به سلامت جسمی و نشاط دانش آموزان همواره از موارد مهم مورد تاکید سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی اضافه کرد: شیوع افزایش وزن و چاقی در سنین خردسالی امروز به عنوان پدیده هزاره سوم به شمار می‌رود که بیشتر کشورهای جهان را در وضعیت هشدار دهنده‌ای قرار داده‌است و در کشور ما نیز با روند روبه رشدی روبرو است.

حصیری ادامه داد: افزایش وزن و چاقی نه تنها سلامت کودکان و نوجوانان را در طول تحصیل به خطر انداخته بلکه در زندگی آینده آنها نیز تاثیر گذار بوده و آنان را با مشکلات بهداشتی و شیوع بیماری‌های غیر واگیر روبرو می‌کند.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر اظهار کرد: به همین منظور وزارت آموزش و پرورش پروژه ملی کنترل وزن و چاقی دانش‌آموزان (کوچ) را با رویکرد ترویج سبک زندگی فعال و سالم تدوین و از رهگذر آن نقش موثری در تامین سلامت عمومی امروز و آینده جامعه ایفا می‌کند.

وی گفت: براساس مطالعه عوامل خطر بیماری‌های غیر واگیر سال ۹۵، ۶۰ درصد جمعیت ایران دارای اضافه وزن هستند که از این مجموع حدود ۲۱ درصد جوانان و نوجوانان کشور که در سن مدرسه قرار دارند را شامل می شود.

حصیری یادآور شد: تلاش شده در قالب اجرای طرح کوچ اطلاعات قد و وزن دانش‌آموزان ثبت شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با توجه به اینکه به دلیل شرایط خاص سال تحصیلی جاری دانش‌آموزان در مدرسه‌ها حضور ندارند این کار باید با همکاری خانواده‌ها، معلم و مدیر مدرسه انجام شود به این صورت که خانواده‌ها اطلاعات دانش آموزان را تهیه و برای ثبت در سامانه سناد در اختیار مدرسه قرار دهند.

وی در پایان یادآور شد: براساس وظیفه از طریق فضای مجازی ساعت تربیت بدنی طراحی و مباحث علمی، بهداشتی، تغذیه‌ای و حرکت‌های بدنی طراحی شده و خانواده‌ها باید در کنار سایر درس‌ها به بحث ورزش فرزندان خود نیز توجه داشته و به عنوان یک اولویت به آن نگاه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار